رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 502609

ماسک N۹۵ نزنید/کرونا به شدت در حال گسترش است

ساعت۲۴-معاون کل وزارت بهداشت، گفت: ماسک N۹۵ به هیچ وجه توصیه نمی شود، چون احتمال آلوده کردن دیگران را افزایش می دهد.

style="text-align:justify">ایرج حریرچی، با حضور در بخش خبری ۲۱ شنبه شب شبکه یک سیما، افزود: ویروس کرونا در جهان به شدت در حال گسترش است و ۶۰ درصد موارد ابتلاء در دنیا در یک ماه اخیر بوده است و پیش بینی می‌شود در همه کشورها به ویژه پاکستان و عربستان شیوع گسترده‌ای داشته باشد و آمریکا نیز در روز گذشته ۵۵ هزار مورد ابتلای جدید داشته است.

وی گفت: بهترین، مؤثرترین و کم هزینه ترین راه پیشگیری در شرایط فعلی، استفاده عمومی از ماسک است و اگر مردم از ماسک استفاده کنند حدود ۸۵ درصد ابتلاء به این ویروس کم می‌شود.

حریرچی درباره استفاده از ماسک‌های طبی و N۹۵ افزود: این نوع ماسک به دلیل اینکه هوا را به داخل وارد و با فشار به بیرون منتقل می‌کند به هیچ وجه توصیه نمی‌شود، چون احتمال آلوده کردن دیگران را افزایش می‌دهد.

وی توصیه کرد: ماسک‌های سه لایه با توجه به قیمت مناسب فعلی آن و حتی ماسک‌های دست ساز توصیه می‌شود.

معاون کل وزارت بهداشت، گفت: ارائه کنندگان خدمات حتماً باید از ماسک استفاده کنند و کسانی که از فردا از ماسک استفاده نکنند خدمات به آنها ممنوع است و همچنین اگر کارمندان و ارائه کنندگان خدمات دولتی، از ماسک استفاده نکنند از فعالیت آنها جلوگیری و برای این دسته از افراد غیبت محاسبه می‌شود.

وی افزود: ضمانت اجرای این طرح با مسئولان است و نظارت عالی بر آن را کمیته امنیتی اجتماعی ستاد کرونا و وزارت کشور و در نهایت وزارت بهداشت بر عهده خواهد داشت.

حریرچی اضافه کرد: مهم‌ترین نشانه نوع و وطن دوستی در حال حاضر، تذکر به استفاده از ماسک و عمل خودمان به استفاده از آن است.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها