رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 502620

فراکسیون 50 نفره مستقلین و اصلاح طلب ها در مجلس یازدهم/ دیگر بحثی به‌عنوان اصلاح‎طلبی مطرح نیست

ساعت24- از مجموع کرسی‌های مجلس (بدون احتساب حوزه‌هایی که به دور دوم کشیده شد)، ۲۲۱ نفر اصولگرا، ۱۶ نفر اصلاح‌طلب و ۳۴ نفر مستقل هستند. عدد 16 برای اصلاح‎طلبان آنقدرها چنگی به دل نمی‎زد که بخواهند فراکسیونی زیر همین عنوان تشکیل دهند. هرچند طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، افراد می‎توانند در قالب گروه‌های 9 نفره اقدام به تشکیل فراکسیون کنند اما ترجیح این دسته از نمایندگان همگروه شدن با مستقلین مجلس است.

مجلس
محمدعلی محسنی بندپی از نمایندگان اصلاح‌‏طلب مجلس یازدهم، در خصوص برنامه‎ای که این جریان برای تشکیل فراکسیون دارد، بیشتر تأکید به حل مشکلات مردم جدای از دسته‎بندی سیاسی نمایندگان دارد.
او گفت: آنچه که در مجلس یازدهم دارای اهمیت است و هم اصولگرایان و هم اصلاح‎طلبان و مستقلین قرار است به آن بپردازند، دغدغه‎های مردم است. بیشتر از آنکه نگاه‎های حزبی و جناحی و سیاسی در مجلس یازدهم غالب باشد دغدغه‎های مردم باید حرف اول را بزند.
نماینده نوشهر در مجلس از مشارکت کم مردم در انتخابات مجلس یازدهم به عنوان یکی از موضوعات مهم و قابل توجه یاد کرد و گفت: در 41 سال گذشته از پیروزی انقلاب اسلامی، این میزان از مشارکت را نداشته‎ایم و باید ببینیم که چه شد در انتخابات سال 98 نتوانستیم مردم را برای حضور در پای صندوق‎های رأی راضی کنیم. محسنی بندپی یکی از دلایل چنین اتفاقی را نارضایتی مردم دانست و ادامه داد: این اتفاق به این علت رخ داده که همواره نگاه‎های جناحی و سیاسی ما بر نیازهای مردم غالب شده بود.

او در پاسخ به این سؤال که کار تشکیل فراکسیون به کجا رسیده، گفت: قرار است که فراکسیون مستقلین تشکیل شود. ولی در خود این فراکسیون هم به‌جای نگاه سیاسی و جناحی، اولویت اصلی، دغدغه‎های مردم و معیشت و اشتغال جوانان است. او تأکید کرد: فکر کنم دیگر وقتش است که رنگ و لعاب فعالیت‎های سیاسی و جناحی کمتر شود و به خواسته‎‌های مردم برسیم.
محسنی بندپی در مورد نام فراکسیون جدیدی که قرار است اصلاح‎طلبان مجلس در آن حضور یابند هم گفت: نام فراکسیون در مجلس گذشته مستقلین ولایی بوده که قرار است همان را تقویت کنیم. اصلاح‎طلبان تقریباً 16 نفر هستند که اگر آن را در یک مقیاس 290 نفره قرار دهیم شاید 5 درصد جمعیت مجلس را تشکیل ‎دهند. بنابراین خیلی از لحاظ آماری، تعداد معناداری نیستیم. این نماینده اصلاح‎طلب مجلس در خصوص زمان تشکیل این فراکسیون گفت: در آغاز ماه دوم شروع به کار مجلس این مسائل بررسی می‎شود. صحبت‎های مقدماتی انجام شده و یک جلسه هم در این خصوص برگزار شده است.
اما عباس جهانگیرزاده نماینده مستقل مجلس یازدهم نیز درخصوص تشکیل فراکسیون مستقلین و حضور اصلاح‎طلبان در آن گفت: تاکنون که این فراکسیون تشکیل نشده اما این انتظار می‎رود که در آینده نزدیک تشکیل شود. نماینده پارس‌آباد در مجلس همان حرف‎های محسنی بندپی نماینده اصلاح‎طلب را تکرار کرد و گفت: همه نمایندگان تصمیم گرفته‎اند که اول ببینند کل مجلس قرار است به چه سمت و سویی برود. هدف نمایندگان تأمین مطالبات مردم است و باید همه به یکسو حرکت کنند. با این اوضاع و احوال و نرخ بالای تورم و گرانی و وضعیت معیشت مردم، دیگر هیچ جریانی اعم از اصولگرا و مستقل و اصلاح‎طلب به تنهایی پاسخگوی حل مشکلات نیستند.
جهانگیرزاده این را هم گفت که صحبت‎های مقدماتی برای تشکیل فراکسیون انجام شده و در خصوص ائتلاف اصلاح‎طلبان با مستقلین تأکید کرد: ما مستقل هستیم و دیگر بحثی به‌عنوان اصلاح‎طلبی مطرح نیست. آنها هم جزو مستقلین محسوب می‎شوند و تشکیل فراکسیونی تحت عنوان اصلاح‎طلبان را خط زده‎اند. آنها دیگر با مستقلین هستند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها