رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 502625

فعالیت پایگاه‌های تابستانی دانش‌آموزی آغاز شد

ساعت24- طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش ثبت نام دانش‌آموزان علاقه‌مند شرکت در پایگاه‌های تابستانی حضوری و مجازی، در هفته اول و دوم تیرماه انجام و کلاس‌ها از ۱۵ تیرماه آغاز می‌شود. فعالیت پایگاه‌های تابستانی تا ۳۰ مرداد ادامه دارد.

پایگاه‌های تابستانی
هر ساله در فصل تابستان آموزش و پرورش در راستای استمرار فرآیندهای تربیتی اقدام به تشکیل پایگاه‌های تابستانی برای دانش‌آموزان علاقه‌مند می‌کند.

در سال جاری با توجه به شیوع کووید ۱۹ در کشور این فعالیت‌ها در فضای مجازی با رویکرد کشف و هدایت استعدادهای دانش آموزی و متناسب با عنوان سال «جهش تولید» و با شعار «هر دانش‌آموز، یک مهارت» در قالب اقدامات ملی استانی و منطقه‌ای برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد.

در دستورالعمل اجرایی فعالیت‌های تابستانی آمده است که پرداختن به مقوله غنی سازی اوقات فراغت ویژه دانش آموزان با توجه به وضعیت و شرایط موجود کشور به جهت شیوع کرونا ویروس و تأکید ستاد ملی پیشگیری مبنی بر پویش "در خانه بمانیم"، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به همین منظور معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در تابستان سال جاری به استناد آیین نامه فعالیت‌های تابستانی ضمن بهره مندی از امکانات و قابلیت‌های موجود شبکه آموزشی دانش آموز «شاد»، برنامه‌های پرورشی و فرهنگی منسجم، جامع، پرنشاط و هدف دار متناسب با نیازها و علایق دانش آموزان توسط دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت در زمینه های مختلف پیش بینی کرده است.

نقش بی بدیل خانواده‌ها در مدیریت برنامه‌های اوقات فراغت و مساعدت و همفکری آنها نسبت به سال‌های گذشته بیشتر و پررنگ تر خواهد بود. از آنجایی که هر خانه می‌تواند نقش یک پایگاه را ایفا کند و والدین نقش مدیریت پایگاه را بر عهده داشته باشند؛ به همین منظور بهره مندی حداکثری از برنامه‌های پیشنهادی به مساعدت و همکاری خانواده بستگی دارد. در ضمن استفاده بهینه دانش آموزان علاقمند در این شرایط از فضای مجازی قطعا می‌تواند تابستانی شاد و خاطره انگیزی را به همراه داشته باشد.

برگزاری کلاس‌های حضوری باید با رعایت شرایط فاصله گذاری اجتماعی و مفاد نامه مورخ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ معاونت تربیت بدنی و دبیر کمیته آموزش و پرورش ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا همراه شده و همچنین دستورالعمل‌های مراقبت و کنترل بیماری کرونا مدنظر قرار بگیرد.

همچنین دانش آموز داوطلب موظف به حضور در همه کلاس‌های ثبت نام شده، طبق برنامه اعلامی پایگاه تابستانی ۹۹ در ساعات تشکیل کلاس توسط پایگاه است. همچنین دانش آموز باید مشابه پایگاه حقیقی در برنامه‌های پرورشی و فرهنگی ثبت نام شده مشارکت فعال داشته باشد.

حضور دانش آموز در طول ساعت برگزاری کلاس ضروری بوده و ترک کلاس بدون اجازه قبلی، غیبت محسوب می‌شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها