رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 502629

اخاذی خواستگار 35 از خانم دندانپزشک 55 ساله

ساعت24- چند روز قبل خانمی ۵۵ ساله با مراجعه به پلیس فتا از مردی ۳۵ ساله شکایت کرد و گفت: من دندانپزشک هستم و در یکی از خیابان‌های شمال تهران مطب دارم . مدتی قبل یکی از بیمارانم که خانمی ۴۵ ساله و ساکن تهران است مرا با مردی جوان آشنا کرد و از آن به بعد با قصد ازدواج با هم در شبکه اجتماعی واتس‌اپ گفتگو کرده و اطلاعات و مشخصات خودمان را برای هم ارسال کردیم.

حوادث
او گفت: این مرد جوان اوایل خیلی به من ابراز علاقه می‌کرد و چند بار هم برای دیدنم به مطب آمد تا اینکه اعتماد مرا کامل جلب کرد و من هم تعدادی از تصاویر شخصی خود را برای او ارسال کردم.اما بعد از گذشت یک ماه همان خانم مُعَرف به مطب مراجعه کرد و تعدادی از تصاویری که من برای آن مرد فرستاده بودم را به من نشان داد در حالی که خیلی تعجب کرده و شوکه شده بودم با متهم تماس تلفنی گرفتم و علت این کارش را از او جویا شدم که در کمال ناباوری به من گفت به‌دلیل اینکه به وی تهمت زده‌ام قصد انتقامجویی داشته است و حالا هم باید به او پول بدهم تا دست از ادامه انتشار تصاویرم بردارد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به اینکه پرونده با هماهنگی دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای در دستور کار کارشناسان فتا قرار گرفت، گفت: متهم که مردی ۳۵ ساله ساکن تهران میدان رسالت بود، شناسایی و به پلیس فتا احضار شد. متهم در اعترافات خود اظهار داشت با شاکی از طریق خانمی آشنا شدم و قصد ازدواج با وی را داشتم، اما او همه جا گفته بود من برایش قصد مزاحمت داشته‌ام و آبروی مرا برده بود که من هم به قصد انتقامجویی تصاویر خصوصی اش را برای همان خانم فرستادم.

سرهنگ گودرزی در ادامه با اشاره به اینکه پرونده به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای ارسال شده گفت: زندگی در فضای مجازی، باید و نبایدهای خود را دارد و یکی از مهم‌ترین جرایم ارتکابی در فضای مجازی توهین و افترا و انتشار اطلاعات محرمانه افراد است که در موضوع انتشار، آنچه که اهمیت دارد توهین‌آمیز بودن رفتار است؛ چراکه انتشار اطلاعات شخصی و محرمانه دیگران جرم است، خواه در فضای واقعی اتفاق بیفتد یا در فضای مجازی. کاربران بدانند که فرهنگ و قوانین فضای مجازی همان بایدها و نبایدها در زندگی واقعی است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها