رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 502800

یک افشاگری دیگر از بولتون

ساعت 24- مشاور سابق امنیت ملی آمریکا تاکید کرد، رئیس جمهور این کشور بیشتر از آنکه به مشاورانش توجه داشته باشد، به تلویزیون توجه می‌کند.

پایگاه خبری هیل، جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌بی‌اس گفت: به نظر من این ترکیبی از تلویزیون و گوش دادن به افراد خارج از دولت است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به یک یا چند دلیل به آنها اعتماد دارد.

وی افزود: اگر میزان زمانی که ترامپ در دفتر ریاست جمهوری در کاخ سفید سپری می‌کند را با میزان زمانی که در اتاق نشیمن کوچکش سپری می‌کند و از این کانل تلویزیون به کانال دیگر می‌رود، مقایسه کنید به آمار جالب و قابل توجهی دست خواهید یافت.

بولتون همچنین تاکید کرد که همچنان سر حرفی که در آوریل ۲۰۱۸ میلادی زده، ایستاده است. وی در آن زمان گفته بود که آمریکا "مدل لیبی" را درخصوص برنامه هسته‌ای کره شمالی دنبال می‌کند؛ اظهاراتی که ترامپ بارها از آن انتقاد کرده و به شبکه فاکس نیوز گفته بود که این یکی از احمقانه‌ترین چیزهایی است که وی تاکنون در تلویزیون دیده است.

بولتون گفت: فکر نمی‌کنم می‌توانستم واضح‌تر از این درباره مدل لیبی در سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۴ میلادی صحبت می‌کردم، ما یک تصمیم استراتژیک واضح برای معمر قذافی داشتیم تا برنامه تسلیحات اتمی لیبی را به کل کنار بگذارد، ما هرگز چنین درخواستی از کره‌شمالی نداشتیم. مرگ و سرنگونی قذافی در جریان بهار عربی در سال ۲۰۱۱ میلادی نامربوط و نابجا بود.

وی افزود: یک روز رئیس جمهور کمی تاریخ یاد خواهد گرفت و برای ما نیز تجربه خواهد شد.

این در حالی است که بولتون از پاسخگویی درباره اینکه آیا از گزارشات اطلاعاتی مبنی بر اینکه مقامات روس به شبه‌نظامیان مرتبط با طالبان برای کشتن نیروهای آمریکایی در افغانستان "جایزه" پیشنهاد داده، مطلع بوده یا خیر، امتناع کرد.

وی گفت: نمی‌خواهم درباره اینکه از این اطلاعات چه چیزی می‌دانم و چه چیزی نمی‌دانم، صحبتی کنم!

سوزان رایس، مشاور امنیت ملی آمریکا در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما پیش‌تر گفته بود که این اطلاعات در دوران تصدی بولتون درز کرده و بولتون این اطلاعات را به ترامپ داده بود.

بولتون گفت: در مصاحبه‌های متعدد دیگری نیز اعلام کرده‌ام که نمی‌خواهم اطلاعات محرمانه را افشا کنم. من همین الان نیز با میزان اطلاعاتی که در کتابم مطرح کرده‌ام با رئیس جمهور که می‌خواهد کتابم را سرکوب کند، درگیر هستم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها