رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 502847

رمز موفقیت در گوگل ادوردز

رپورتاژ تبلیغی / بیزینس ها به کارایی و موفقیت زیادی دست می یابند، هنگامی که موضوع افزایش ترافیک مناسب و مرتبط با وب سایت به میان می آید، به ویژه زمانی که افراد کلمات کلیدی خاصی را که مربوط به کسب و کار شما است را جستجو می کنند.

image.jpeg
h2>گوگل ادوردز چیست؟

گوگل به مشاغل این فرصت را می دهد که در صفحات جستجویش تبلیغ کنند. گوگل ادوردز پلتفرم تبلیغاتی اختصاصی گوگل است که در آن تبلیغ کنندگان هزینه ای را برای کلمات کلیدی به خصوصی پرداخت می کنند تا تبلیغاتشان در نتیجه جستجو همان کلمات توسط کاربران هدف، در صفحات نتیجه جستجو به نمایش در بیایند.

این کمپین ها به منزله منبع در آمدی برای گوگل محسوب می شوند، از آنجایی که تبلیغ کنندگان برای این کلیک ها بایستی هزینه ای را پرداخت کنند، که این کمپین ها تحت عنوان کمپین های پرداخت به ازای هر کلیک (ppc) نامیده می شوند.

بسته به ارتباط کلمات کلیدی با تبدیل های تجارتتان(و میزان رقابتی بودن کلمات کلیدی)، این نوع کمپین ممکن است احتیاج به تنظیمات پایه و بهینه سازی داشته باشد تا متنناسب با نیاز های به خصوص شما باشند و اطمینان حاصل کند که شما برای محتوا و کلمات کلیدی اشتباه هزینه نمی کنید.

نحوه به نمایش در آمدن تبلیغات گوگل

نمایش تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل معمولاً هنگامی که مزایده ای کاملاً بر روی کلمات کلیدی خاصی متمرکز شود، ظاهر می شوند. چگونه گوگل ادوردز در صفحه نتایج جستجو گوگل ظاهر می شوند؟

*تبلیغ کنندگان لیستی از کلمات و عبارات مربوط به کسب و کار خود را بر اساس اصطلاحاتی که افراد به احتمال زیاد هنگام جستجو برای محصولات و خدمات مرتبط استفاده می کنند، انتخاب می کنند.

*سپس تبلیغ کنندگان قیمتی را برای این کلمات کلیدی، بر پایه مقدار هزینه ای که تمایل دارند به ازای کلیک کاربران بر روی تبلیغشان پرداخت کنند، پیشنهاد می دهند.

*گوگل با بررسی امتیاز کیفیت تبلیغ به همراه قیمت پیشنهادی، تعیین می کند که کدام تبلیغات در موتور جستجو ظاهر شوند.

*پس از کلیک کاربر بر روی تبلیغ شما، باید هزینه خاصی را براساس هزینه گوگل به ازای هر کلیک (cpc) برای آن تبلیغ خاص پرداخت کنید.

ادوردز به طور معمول بر روی سیستم مناقصه کار می کند. این سیستم در حین هر جستجوی کلمه کلیدی انجام شده توسط کاربران صورت می گیرد.

چه مواردی بر امتیاز کیفیت تبلیغ تأثیر گذارند؟

امتیاز گوگل ادوردز

برای آن که نسبت به رقبا در مناقصه، پیروز ادوردز در گوگل باشید و تبلیغتان در رابطه با کلمات کلیدی خاص در صفحات جستجو نمایش پیدا کند، باید اطمینان حاصل کنید که امتیاز کیفیت شما بالا است. امتیاز بالاتر و مبلغ پیشنهادی خوب شما را در موقعیت بهتری در این صفحات قرار می دهد. موارد زیر می توانند در امتیاز کیفیت تبلیغ شما تفاوتی ایجاد کنند:

*ارتباط عبارت جستجو شده با تبلیغ گوگل و گروه تبلیغاتی

*ارتباط تبلیغ با صفحه لندینگ

*داده های هیستوریکال پوشش دهنده نرخ کلیک برای تبلیغ و گروه های تبلیغاتی

*عملکرد هیستوریکال اکانت ادوردز

عباراتی از گوگل ادوردز که باید بدانید:

*AdRank (رتبه تبلیغ)

*مناقصه

*نوع کمپین

*نرخ کلیک

*CPC (هزینه هر کلیک)

*CPM (هزینه هر هزار ایمپرشن)

*نرخ تبدیل

*شبکه نمایشی

*افزونه های تبلیغ

*کلید واژه ها

*PPC (پرداخت به ازای کلیک)

*امتیاز کیفیت

این عبارات مشترک به شما در تنظیم، مدیریت و بهینه سازی تبلیغات در گوگل کمک می کند. برخی از این موارد مخصوص گوگل ادز هستند، در حالی که برخی دیگر به طور کلی مربوط به PPC هستند. در هر صورت، برای اجرای یک کمپین تبلیغاتی مؤثر، باید این موارد را بدانید.

ادرنک

ادرنک شما، جایگاه تبلیغ شما را تعیین می کند. ادرنک تبلیغ با ضرب حداکثر Bid (قیمت پیشنهادی) در امتیاز کیفیت تعیین می شود.

مناقصه

گوگل ادوردز مبتنی بر یک سیستم مناقصه است، جایی که شما به عنوان تبلیغ کننده، حداکثر مبلغ پیشنهادی را که مایل به پرداخت برای هر کلیک روی تبلیغتان هستید، انتخاب می کنید. هرچه رقم پیشنهادی شما بالاتر باشد، جایگاه تبلیغ بهتر می شود. شما سه گزینه برای پیشنهاد قیمت دارید: cpc ،cpm، cpe

*CPC یا هزینه هر کلیک، مبلغی است که برای هر کلیک بر روی تبلیغ پرداخت می کنید.

*CPM یا هزینه هر مایلی، مبلغی است که برای یک هزار دیده شدن آگهی پرداخت می کنید، یعنی وقتی تبلیغ شما به هزار نفر نشان داده شود.

*CPE یا هزینه هر عمل، مبلغی است که هنگامی که شخصی عمل از پیش تعیین شده ای با تبلیغتان انجام می دهد، پرداخت می کنید.

cpc-cpm

نوع کمپین

پیش از شروع یک کمپین پرداختی در گوگل ادوردز، یکی از سه نوع کمپین را انتخاب کنید: جستجو، نمایشی یا ویدیویی.

نرخ کلیک از طریق (CTR)

CTR شما تعداد کلیک هایی است که به نسبت تعداد بازدیدهای تبلیغتان دریافت می کنید.

نرخ تبدیل (CVR)

CVR مقیاسی از فرم های ارسالی به عنوان نسبتی از بازدید کل صفحه لندینگ شما است. به بیان ساده تر، یک CVR بالا بدان معنی است که صفحه فرود شما تجربه کاربری یکپارچه ای را ارائه می دهد که مطابق با وعده تبلیغ است.

شبکه نمایش

تبلیغات Google می تواند در هر دو صفحه نتایج جستجو یا یک صفحه وب در شبکه نمایش گوگل (GDN) نمایش داده شود.

افزونه ها

افزونه های آگهی به شما این امکان را می دهند تبلیغات خود را با اطلاعات اضافی و بدون هیچ هزینه ای تکمیل کنید.

کلید واژه ها

کلمات کلیدی کلمات یا عباراتی هستند که با آنچه جستجوگر می خواهد و پرس و جو آنها را برآورده می کند مطابقت می کنند.

کلمات کلیدی منفی، کلماتی هستند که نمی خواهید تبلیغتان با جستجوی آن ها توسط کاربر به نمایش در آیند.

PPC

پرداخت به ازای هر کلیک یا PPC نوعی از تبلیغات است که تبلیغ کننده برای هر کلیک بر روی تبلیغ پرداخت می کند. مخصوص گوگل ادز نیست، اما رایج ترین نوع کمپین پرداخت شده است.

امتیاز کیفیت (QS)

امتیاز کیفیت شما، کیفیت تبلیغات شما را با توجه به نرخ کلیک (CTR)، ارتباط کلمات کلیدی شما، کیفیت صفحه لندینگ و عملکرد گذشته شما درSERP اندازه گیری می کند. QS یک عامل تعیین کننده در AdRank شما است.

رمز موفقیت در گوگل ادوردز

یک سؤال ساده اما عالی: رمز موفقیت در گوگل ادوردز چیست؟

بهترین و حقیقی ترین پاسخی که می توان به این سوال داد، این است که:

همه چیز به تدوین یک روش مدیریتی عالی و پیگیری دقیق و شدید آن بر می گردد.

یک کمپین موفق AdWords چیست؟

کمپین گوگل ادوردز

پیش از آنکه به شیوه مدیریتی و رمز موفقیت در گوگل ادوردز بپردازیم، یک سؤال اساسی وجود دارد که بایستی ابتدا به آن پاسخ دهیم:

چگونه متوجه شوید که در ادوردز موفق عمل کرده اید؟

این سوال ممکن است برای تعداد زیادی از کاربران بسیار ساده جلوه کند، اما همچنان ارزش آن را دارد که لحظه ای در رابطه با آن تامل کنید.

دقیقاً مانند یک تیم فوتبال که باید بداند خط هدف کجاست تا همه آنها بتوانند هنگام تلاش برای دستیابی به نتیجه نهایی، در یک راستا حرکت کنند، تیم بازاریابی جستجو و سایز افراد سازمان شما باید هدف خود را بدانند تا بتوانند با هم به طور مؤثر کار کنند.

هدف شما باید یک شاخص عملکرد کلیدی (KPI) باشد که بیشترین اهمیت را برای تجارت دارد. باید پیگیری شود و داده ها باید در ادوردز ادغام شوند تا از آن ها بتوان برای بهینه سازی اکانت استفاده کرد.

هدفتان نیز باید معقول باشد. به عنوان مثال هدف قرار دادن هزینه ای کمتر از 25 دلار و در عین حال باقی ماندن در جایگاه برتر، اهداف متناقضی هستند. اگر خوش شانس باشید، ممکن است بتوانید به هر دو این اهداف دست یابید؛ با این حال، در بیشتر موارد، شما باید یکی ای این دو را انتخاب کنید، بنابراین باید بدانید کدام یک از آنها برایتان از اهمیت بیشتری برخوردار است.

امتیاز کیفیت ادوردز هرگز نباید هدف اصلی شما باشد. کوالیتی اسکور فقط یکی از معیارهایی است که باید برای راهنمایی تصمیم گیری در راستای پیگیری KPI واقعی استفاده شود، معیاری که سرمایه گذار در شرکت، مانند رشد سود یا درآمد، به آن اهمیت می دهد.

ارزش پیگیری بیشتر از یک هدف

گرچه داشتن یک هدف اصلی کاملاً واضح و شفاف مهم است، اما معمولاً پیگیری بیشترین اهداف در حد توانایی تان به شما داده های بیشتری می دهد تا با آنها کار کنید.

یک مثال ساده: یک کسب و کار تولید سرب که "فروش" را به عنوان KPI اصلی دنبال می کند، همچنین باید تعداد تماس هایی که تبلیغشان به ارمغان می آورد و اینکه چه تعدادی از این تماس ها هدفمند هستند را ردیابی کند. ردیابی این مراحل میانی مهم است زیرا آنها اغلب داده های بیشتری را ارائه می دهند، و باعث می شوند با سرعت بیشتری تصمیم های بهینه سازی گرفته شوند.

این اهداف کوچکتر گاهی به عنوان "تبدیل خرد" خوانده می شوند و هدف اصلی تبدیل کلان است. درباره تبدیل های خرد و کلان می توانید با مشاورین متخصص ساناسل مشورت داشته باشید.

برای اینکه بهتر به شما بگوییم دقیقاً چقدر کار برای به حداکثر رساندن ROI برای کمپینهای PPC خود بایستی انجام دهید، سه دسته سطح بالا در اصول مدیریتی حساب گوگل ادوردز را معرفی کرده ایم: آزمایش، بهینه سازی و رشد.

مدیریت ادوردز: آزمایش

سازگاری با مخاطب

شما قرار نیست هزینه کلیک تمامی افراد روی کره زمین بر روی تبلیغتان را پرداخت کنید. آمار جمعیتی، موقعیت مکانی فیزیکی و زمان بندی همه در تعیین دقیق افرادی که باید در رابطه با آن ها بازاریابی کنید نقش دارند. به طور مداوم روشهای هدف گذاری جدید را آزمایش کنید (و آنها را با پیام رسانی مناسب مطابقت دهید).

تست کردن همیشگی (همه چیز)

آزمایش A / B (مقایسه دو نسخه از یک آگهی یا صفحه لندینگ برای تعیین اینکه کدام یک عملکرد بهتری دارد) یک فرآیند پایان ناپذیر است!

اگر دو قطعه کپی از یک تبلیغ در هر گروه تبلیغی به طور فعال ندارید، اگر در حال تلاش برای ایجاد صفحات لندینگ جدید نیستید، عملکرد حساب شما راکد خواهد شد.

مدیریت ادوردز: بهینه سازی

موارد مربوط به ساختار اکانت

سازمان دهی، کلید طلایی بهینه سازی گوگل ادوردز است: بدون برنامه ریزی های دقیق و یک ساختار اکانت منسجم، پیشرفت غیر ممکن است. ساختن استراتژیک گروه های تبلیغاتی کاملاً مرتبط با کلمات کلیدی از نظر معنایی مشابه، امتیاز کیفیت بهتر و کاهش هزینه های تبلیغ را تضمین می کند.

مدیریت استراتژیک پیشنهاد قیمت

در مدیریت حساب ادوردز، تعیین پیشنهادات اولیه آسان است: مدیریت کردن آنها می تواند دشوار باشد. دانستن اینکه چه موقع باید پوزیشن تبلیغ و چگونگی به حداکثر رساندن امتیاز کیفیت و ROI را ارزیابی کنیم، ضروری است. با دانستن مسیر حرکت هزینه ای که می کنید، و با ارائه پیشنهادات قیمت مناسب در مزایده، در هزینه هایتان صرفه جویی کنید.

شناخت رقابت و رقبا

از طریق ابزارهای شخص ثالث، یا به سادگی گوگل کردن کلمات کلیدی که قصد پیشنهاد قیمت بر رویشان را دارید، می توانید از رقابتی که در آن حضور دارید ایده بگیرید. دانستن آنچه که مخالف آن عمل می کنید، بهترین راه برای تهیه نسخه تبلیغتان است. همانند باقی رقبا عمل نکنید، متفاوت باشید.

مدیریت ادوردز: رشد

قدرت استفاده از بازاریابی مجدد

هنگامی که هزاران کلیک را به وب سایت خود هدایت می کنید، تمامی آن ها تبدیل نمی شوند. ریمارکتینگ به شما امکان می دهد پیشنهادات خود را تغییر دهید و آن را برای مخاطبانی که اقدامات خاصی در وب سایت شما انجام داده اند، سفارشی کنید. بازاریابی برای مخاطبان جدید بسیار با ارزش است: به این ترتیب آشنایی افراد با برندتان را افزایش می دهید.

گسترش یافتن به سمت دیگر پلتفرم ها

هنگامی که از عملکرد حساب ادوردز خود به رضایت رسیدید، می توانید به دیگر پلتفرم های تبلیغاتی برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود فکر کنید. بینگ و فیس بوک به عنوان گام های بعدی منطقی هستند، اما هر دو پلتفرم به اندازه گوگل ادز تفاوت های ظریفی دارند.

و تمامی نکاتی که ذکر شد به جهت سودآوری بیشتر و نرخ بازگشت سرمایه عظیم لازم و حیاتی هستند.

نرم افزار های مدیریتی ادوردز

برای ساختن، بهینه سازی و تکمیل حساب ادوردزتان، به شیوه ای ساده، و با کمک گرفتن از مشاورین ساناسل، به موارد زیر می توانید دست یابید:

*صرفه جویی در زمان با استفاده از ابزار های هوشمند

20 دقیقه‌ کار در هفته، حدس و گمان را از تبلیغات آنلاین گرفته است؛ هشدارهای سفارشی به شما می گویند که اکنون برای صرفه جویی در هزینه و نتایج بهتر باید چه کار کنید.

*عملکرد متخصصانه

حتی اگر در این کار متخصص نیستید! ما هزینه های بسیاری را صرف تبلیغات آنلاین کرده ایم و دانش به دست آمده مان را با ابزار و پشتیبانی مناسب به شما منتقل می کنیم.

*رشد و توسعه تجارت

کاربران ساناسل توسط بازاریابی آنلاین به 60 درصد ترافیک و هدایت بیشتری نسبت به کاربران ادوردز به تنهایی، دست یافته اند. کلیک و تماس را به مشتری تبدیل کنید.

خدمات مدیریتی ساناسل

اگر یک حساب PPC با مقیاسی بزرگ دارید که فقط وقت کافی برای مدیریت آن ندارید، sanasell.com نیز دارای یک سرویس خدمات مدیریتی است.

تیم داخلی کارشناسان بازاریابی جستجو ما بر ساخت و بهینه سازی حساب شما تمرکز خواهند کرد تا شما بتوانید بر روی تجارت خود تمرکز کنید.

مدیریت بهتر گوگل ادوردز را با ساناسل تجربه کنید.

فرصت را غنیمت شمارید و برای نهایت موفقیت در تجارتتان، تبلیغات در گوگل با ساناسل را از همین امروز آغاز کنید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها