رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 502874

افزایش وام مسکن روستایی به ۵۰ میلیون تومان

ساعت24-رئیس بنیاد مسکن گفت: هفته گذشته در هیات دولت افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی از ۴۵ به ۵۰ میلیون تومان مصوب شده که به محض ابلاغ بانک مرکزی اجرا می‌شود.

علیرضا تابش در مراسم امضای تفاهم نامه اعطای وام ۱۵ میلیون تومانی مسکن روستایی که بین بنیاد مسکن و بانک قرض الحسنه مهر ایران انجام شد، اظهار کرد: هفته گذشته سقف تسهیلات مسکن روستایی از ۴۵ به ۵۰ میلیون تومان در هیات دولت به تصویب رسید که به محض ابلاغ به بانک مرکزی اجرا می‌شود.

وی افزود: امروز تفاهم نامه ای را با بانک امضا می‌کنیم که بر اساس آن تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی با وام ۴۵ میلیون تومانی مسکن روستایی تجمیع می شود. در این خصوص ۳۰ میلیارد تومان نزد بانک مهر ایران قرار داده ایم و با تخصیص ۶۰ میلیارد تومان این بانک تا سقف ۹۰ میلیارد تومان برای ۶ هزار واحد مسکن روستایی، تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی پرداخت می‌شود.

تابش با بیان اینکه مدت بازپرداخت این تسهیلات، ۳۶ تا ۶۰ ماه خواهد بود تصریح کرد: سهم هر استان مشخص شده و بر اساس ضوابط بانک اعطا خواهد شد.

تسهیلات جدید به کمک گردشگری روستایی می آید

در این نشست، عزیزالله مهدیان معاون نوسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی می‌تواند به توسعه گردشگری روستایی، بوم گردی و اشتغال روستایی اختصاص یابد.

همچنین توکلی، رئیس هیئت مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران از پرداخت تسهیلات به ۲۸ هزار واحد مسکن روستایی از محل تفاهم نامه مذکور خبر داد.

وی با بیان اینکه واحدهای مسکونی در سه استان ایلام، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان از محل منابع داخلی این بانک، پوشش بیمه حوادث غیرمترقبه دریافت کرده‌اند گفت: شرکت‌های بیمه تا سقف ۳۰ میلیون تومان به واحدهای مذکور پرداخت می‌کنند.

در بخش دیگری از این نشست، تابش رئیس بنیاد مسکن اظهار کرد: طی حدود یک سال گذشته ساخت ۵۴ هزار واحد مسکونی در ۱۴ استان برای محرومان آغاز شده که سهم آورده متقاضیان را دولت معادل ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان به همراه وام بانکی پرداخت می‌کند که برای ساخت یک واحد ۶۰ متری در نظر گرفته می شود. تاکنون ۲۰ هزار واحد از ۵۰ هزار واحد تکمیل شده است.

اختصاص زمین برای ساخت ۵۳ هزار مسکن ملی در تکلیف بنیاد مسکن

وی همچنین با اشاره به تکلیف بنیاد مسکن برای ساخت ۱۳۰ هزار واحد طرح اقدام ملی در شهرهای مختلف گفت: تاکنون برای ساخت ۵۳ هزار واحد مسکونی، زمین به بنیاد مسکن اختصاص یافته است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها