رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 502953

آمریکا به دنبال لغو دسترسی به شبکه های اجتماعی چینی است

ساعت24-وزیر خارجه آمریکا می‌گوید این کشور در فکر ممنوع کردن دسترسی به نرم‌افزارهای رسانه‌های جمعی چینی است.

در ادامه سیاست‌های تقابل‌جویانه واشنگتن با پکن، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که به دنبال قطع دسترسی به شبکه‌های اجتماعی چینی هستند.

پامپئو در مصاحبه با شبکه «فاکس‌نیوز» توضیح داد که واشنگتن قاطعانه در فکر ممنوع کردن فعالیت نرم‌افزارهای رسانه‌های جمعی چینی از جمله «تیک‌تاک» است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتینیک»او در این گفت‌وگو توضیح داد: «نمی‌خواهم زودتر از رئیس‌جمهور (دونالد ترامپ) صحبت کنم اما این چیزی است که ما بررسی می‌کنیم».

این اظهارات پامپئو یک روز بعد از آن بیان شده که دولت هند در ادامه تنش‌های اخیر با چین، طی دستوری موقت، دسترسی به ۵۹ نرم‌افزار چینی از جمله تیک‌تاک را ممنوع کرد.

پیش از این نیز وزارت خارجه آمریکا چهار رسانه تلویزیون دولتی چین (CCTV)، خبرگزاری چین (CNS)، روزنامه «خلق» چین و «گلوبال‌تایمز» را به عنوان نماینده‌های حزب کمونیست چین معرفی کرده و مدعی شد دولت آمریکا نباید با آنها همانند رسانه‌های خارجی عادی برخورد کند.

این اقدام که در ادامه تشدید تنش‌های موجود میان دو اقتصاد بزرگ دنیا صورت گرفت بخشی از تلاش‌های واشنگتن برای تحت فشار قرار دادن چین در ابعاد مختلف است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها