رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 503083

عسکری: افزایش قیمت مرغ به معدوم‌سازی جوجه‌های یک‌روزه ارتباط دارد

ساعت24- نایب رئیس دوم کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم گفت: اگر در فرآیند تولید پروتئین سفید وقفه ایجاد شود، گران می‌شود. جوجه‌ریزی و برداشت هر ۴۵ روز یک بار انجام می‌شود. وقتی در این فرایند وقفه می‌افتد، کاهش عرضه مورد به وجود می‌آید و در نهایت قیمت افزایش می‌یابد.

قیمت مرغ
محمدجواد عسکری در مورد افزایش مرغ و تخم‌مرغ اظهار کرد: در مورد افزایش قیمت مرغ، دست کم سه عامل وجود دارد. اول، عدم دقت در توزیع نهاده‌های دامی مثل دانه‌های مرغی. دوم، بی‌تدبیری مسئولان در عدم توانایی ورود واردات نهاده‌ها در زمان مناسب و نکته سوم معدوم کردن جوجه‌های یک روزه.

نایب رئیس دوم کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم از دعوت وزیر جهاد کشاورزی به کمیسیون کشاورزی مجلس خبر داد و گفت: بررسی‌ها انجام خواهد شد. سعی خواهیم کرد اقدامات این وزارت‌خانه با جدیت شکل بگیرد. اگر در فرآیند تولید پروتئین سفید وقفه ایجاد شود، گران می‌شود. این وقفه ممکن است نرسیدن به موقع نهاده‌های دامی، واکسن مرغ و عدم تنظیم بازار است.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس گفت: نکته مهم این است که وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه خاصی برای کنترل قیمت‌ها ندارد. وزارتخانه هم‌اکنون با سرپرستی اداره می‌شود. وقتی یک وزارتخانه مهم با سرپرست اداره بشود، چنین مشکلاتی به وجود خواهد آمد. رئیس جمهور باید هر چه سریع‌تر تکلیف وزیر صمت را تعیین کند.

وی در پاسخ به این پرسش که چه ارتباطی بین معدوم‌سازی جوجه‌های یک روزه و افزایش قیمت مرغ وجود دارد؟ گفت: این مورد در گوشت مرغ تأثیرگذار است. جوجه‌ریزی و برداشت هر ۴۵ روز یک بار انجام می‌شود. وقتی در این فرایند وقفه می‌افتد، کاهش عرضه مورد به وجود می‌آید و در نهایت قیمت افزایش می‌یابد.

عسکری علت افزایش تخم‌مرغ را «عدم نظارت بر بازار» دانست و گفت: تخم‌مرغ تولیدی ما برگرفته است در طولانی مدت از آنها استفاده می‌شود و تعداد آنها اخیرا کم و یا زیاد نشده است.

نایب رئیس دوم کمیسیون کشاورزی مجلس در پایان در خصوص کشتی‌های جامانده ِحامل نهاده‌های دامی در بنادر ایران گفت: این خبر درست است. تعداد از کشتی‌های حامل نهاده‌های دامی ما در سواحل جنوبی پهلو گرفته و به علت مشکل ارزی اجازه ورود به ایران ندارند. من با رئیس بانک مرکزی شخصا تماس گرفتم و خواستار حل این مشکل شده‌ام. این موضوع در جلسات هفته آتی کمیسیون به دقت بررسی خواهد شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها