رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 503105

تاکید وزرای دفاع آمریکا، ژاپن و استرالیا به کره‌شمالی برای بازگشت به مذاکرات

ساعت24- براساس بیانیه مشترکی که پنتاگون منتشر کرد، وزیران دفاع آمریکا، ژاپن و استرالیا از کره‌شمالی خواستند تا به میز مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای بازگردد.

کره‌شمالی
در این بیانیه آمده است، لیندا رینولدز، وزیر دفاع استرالیا و تارو کونو، وزیر دفاع ژاپن و مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا نشست سه‌جانبه مجازی در تاریخ هفتم ژوئیه برگزار کردند.

در این بیانیه آمده است: این وزیران نگرانی عمیق خودشان را از یک سری پرتاب‌های موشک‌های بالستیک کره‌شمالی که تهدید جدی امنیت بین‌المللی است، ابراز کردند و نقض‌های مداوم چندین قطعنامه‌ شورای امنیت سازمان ملل متحد را محکوم کردند.

در این بیانیه مشترک تاکید شد، این مقام‌ها همچنین درباره اطلاعیه کره‌شمالی مبنی بر اینکه دیگر خود را به توقف موقت آزمایش‌های هسته‌ای و پرتاب‌های موشک‌های بالستیک قاره‌پیما ملزم نمی‌داند، ابراز نگرانی کردند.

وزیران دفاع این سه کشور بار دیگر از کره‌شمالی خواستند تا از اقداماتی که تنش‌ها را افزایش داده و ثبات منطقه‌ای را تضعیف می‌کند، دست بردارد و وظایف بین‌المللی خود را اجرا کند و گام‌های مشخصی را برای دستیابی به امحای کامل و غیر قابل بازگشت تسلیحات کشتار جمعی و برنامه‌های موشک بالستیک بردارد.

در این بیانیه همچنین تاکید شد: بدین منظور، آن‌ها تلاش‌های دیپلماتیک کنونی برای مشارکت کره‌شمالی را ستایش می‌کنند و از کره‌شمالی می‌خواهند تا به میز مذاکره بازگردد و یک تعهد پایدار به گفت‌وگو داشته باشد. در همین حال، آن‌ها تعهد خودشان را به اجرا و عملی‌ ساختن تحریم‌هایی علیه کره‌شمالی از جمله از طریق همکاری کنونی در رصد و جلوگیری از انتقال‌های غیر قانونی کشتی به کشتی نفت، زغال سنگ و دیگر کالاهای تحریم‌شده اعلام کردند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها