رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 503271

ظرفیت بسیاری از بیمارستان‌ها پر شد | هر لحظه امکان طغیان کرونا وجود دارد | سطح ایمنی جامعه بسیار پایین است

ساعت 24-یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم رعایت فاصله‌ گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا گفت که در حال حاضر ظرفیت بسیاری از بیمارستان‌ها پر شده که ادامه‌ این روند قوای کادر درمان را فرسوده تر خواهد کرد.

سید مرتضی خاتمی اظهار کرد: دانستن و تکرار چند نکته بسیار مهم است؛ ویروس کرونا پیر و جوان را مبتلا کرده و لذا جوانان هم گرفتار می‌شوند. این بیماری باعث تلفات بسیاری شده و هنوز واکسن و درمانی برای آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: بعد از برداشته شدن محدودیت‌ها و به دنبال آن کاهش مراقبت‌ها، نتیجتا افزایش مبتلایان و فوتی‌ها را شاهد هستیم. پس هر عقل سلیمی حکم می‌کند که در مواجهه با این ویروس ضمن رعایت مسائل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از ماسک هم استفاده شود. اکنون کمبود ماسک نداریم و اگر برای کسانی تامین ماسک هزینه‌بر است، می‌توانند در خانه با استفاده از پارچه‌های زائد و دولایه ماسک درست کرده و هر روز برای استفاده در داخل آن دستمال کاغذی جدید قرار دهند با این کار بدون هزینه همه می توانند از ماسک استفاده کنند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی مجددا تاکید کرد: مردم برای حفظ سلامتی خود و دیگران شستن مرتب دست‌ها، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را مرتب انجام دهند. هنوز سطح ایمنی جامعه بسیار پایین است و هر لحظه امکان طغیان این بیماری وجود دارد. ممکن است این ویروس با سرعت بیشتری در جامعه گسترش پیدا کرده و آمار افزایش یابد، لذا ما از رسانه‌ها می‌خواهیم که این موارد را مرتبا به مردم گوشزد کنند.

خاتمی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ظرفیت بسیاری از بیمارستان‌ها پر شده است، باید با افزایش خودمراقبتی و دیگر مراقبتی کاری کنیم که بیمارستان‌ها سرریز نشوند چون با ادامه‌ این وضعیت و به دلیل محدودیت پرسنل، قوای کادر درمان هم تحلیل رفته و آنها هم امکان ارائه خدمات بهتر را نخواهند داشت. اگر فرصت بازتوانی و شیفت‌های آرام‌تر را به کادر درمان ندهیم آنها هم نمی‌توانند خدمات مفیدی ارائه دهند نتیجه افزایش مرگ و میر، استهلاک کادر درمان و ایجاد مشکلات فراوانی خواهد بود پس تقاضای ما رعایت نکات بهداشتی و استفاده مؤکد از ماسک است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها