رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 503300

مرتضی طلایی: قالیباف علیرغم میل باطنی کاندیدای مجلس شد /در انتخابات ۱۴۰۰ اگر تکلیف باشد میآید /مردم از دودستگی اصلاح‌طلب و اصولگرا خسته شده‌اند

ساعت 24-مرتضی طلایی، فعال سیاسی اصولگراگفت: از هم‌اکنون نمی‌توانیم بگوییم که قالیباف برای انتخابات ۱۴۰۰ می‌آید یا نه بلکه باید ببینیم چه تکلیفی برعهده او خواهند گذاشت، آیا این تکلیف حضور در انتخابات است یا عدم حضور؟

مرتضی طلایی
مرتضی طلایی فعال سیاسی اصولگرا و عضو سابق شورای شهر تهران در خصوص گزینه های احتمالی جریان اصولگرا در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ گفت: گزینه‌ها هنوز قابل پیش‌بینی نیست اما به نظر می‌رسد که پیش از تعیین گزینه‌ها ما باید مشکلات و چالش‌های موجود کشور را شناسایی و تعیین کنیم و سپس ببینیم که چه دولتی با چه شاخص‌هایی برای شرایط کنونی کشور مناسب است و می‌تواند شرایط کشور را در مواجهه با مشکلات و بحران‌های موجود تغییر دهد.

وی ادامه داد: با تعیین شاخصه‌ها و ویژگی‌های دولتی که مورد نیاز وضعیت و شرایط کشور است، قادر خواهیم بود که گزینه‌ اصلح و اصلح‌تر را مشخص کنیم.

طلایی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: من فکر می‌کنم با یک نگاه کوتاه، مختصر و گذرا به شرایط خارجی کشور، این مساله قابل مشاهده است که اکنون تمام نظام سلطه با تمام قدرت و وجود خود در مقابل ما قرار گرفته است تا ما را به زانو در بیاورد، چراکه حضور ما در تعارض با منافع آن‌ها است، خب این شرایط بخشی از وضعیت خارجی ما است.

وی افزود: بخش دیگری هم به اعتقاد من به کشورهای منطقه برمی‌گردد و آن هم اینکه همه امید دشمن این بود که از طریق کشورهای منطقه به اهداف خود دست پیدا کرده و منطقه را ناآرام کند. در همین راستا برنامه‌هایی برای ورود به سوریه، لبنان و عراق داشتند. یعنی اقدامات گوناگون و متعددی را برای ورود به عرصه، اجرای برنامه‌ها و دستیابی به خواسته‌های خود به کار بستند، لذا ما نمی‌توانیم این شرایط را برای تحولات آینده کشور نادیده بگیریم.

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه بیان داشت: در وضعیت داخلی به واسطه ناکارآمدی‌ که وجود دارد و همچنین به خاطر مفاسد اقتصادی-اداری و همچنین چالش‌ها و کشمکش‌هایی که بین گروه‌هایی سیاسی وجود دارد، مردم دچار نوعی سردرگمی و سرخوردگی شده‌اند.

وی ادامه داد: اگر این سه موضوع را کنار هم بگذاریم، این نتیجه به دست می‌آید که ما برای برون رفت از مشکلات داخلی، تثبیت و حفظ موقعیت‌مان در کشورهای منطقه و همچنین اینکه بتوانیم در مقابل دشمنان و زیاده‌خواهی‌های نظام سلطه و استکبار ایستادگی کنیم، نیاز به یک دولت کارآمد داریم. دولتی که بتواند با کارآمدی خود مسائل داخلی اقتصادی، رفاهی و معیشتی را به سرانجام برساند، لذا دولت آینده باید یک دولت کارآمد باشد.

طلایی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با تاکید بر لزوم روی کارآمدن دولت کارآمد، ابراز داشت: ویژگی‌های دولت کارآمد این است که برنامه داشته باشد و به طور شفاف بگوید که قصد انجام چه کارهایی را برای برطرف کردن مشکلات دارد، ویژگی دیگر این است که نسبت خود را با ارزش‌ها، اصول و مبانی نظام و انقلاب مشخص کند، نه اینکه حرف‌های او قبل و بعد از به قدرت رسیدن تفاوت داشته باشد. بنابراین دولت آینده باید نسبت خود را با مبانی و ارزش های انقلاب به صورت روشن بیان کند و در این حوزه کارنامه روشنی از خود ارائه دهد که در طول ۴۰ سال سپری شده از انقلاب در پایبندی به اصول انقلاب ثابت قدم بوده است.

وی ادامه داد: نکته دیگر این که ما رییس‌جمهوری نیاز داریم که نگاه راهبرانه به داخل کشور داشته باشد، مردم از دو دستگی موجود به نام اصلاح‌طلب و اصولگرا خسته شده‌اند، این دو جریان در کشور با هم هر روز حاشیه دارند و دود آن به چشم مردم می‌رود، لذا دولت آینده باید دولتی باشد که چتر خود را بر سر آحاد ملت و جریان های سیاسی درون کشور که امام، رهبری، شهدا و نظام را قبول دارند، باز کند و همه جریان‌ها را به کار بگیرد، ما هزینه این دو دستگی‌ها را زیاد داده‌ایم. به طور مثال یک دولت می‌آید و حتی آبدارچی فلان اداره در شهرستان هم تغییر می‌کند، این روندها باید اصلاح شود.

عضو سابق شورای شهر تهران در ادامه گفت: بعد از تعیین این ویژگی‌ها، می‌توانیم وارد تعیین مصادیق شویم و گزینه‌های گوناگونی مطرح هستند، اما شاید هنوز نشود به طور قاطع اسمی از کسی مطرح نشود. فکر می‌کنم گفتمان انقلاب اسلامی در انتخابات ۱۴۰۰ پیروز خواهد شد و امیدواریم که دوستان در شورای ائتلاف که نقش مدیریت بر این موضوع در انتخابات گذشته را داشتند، در انتخابات آینده هم زمینه این را فراهم کنند که دولتی با گفتمان انقلاب و کارآمدی روی کار بیاید تا بتواند مشکلات ما را حل کند.

طلایی در پاسخ به سوالی درباره مطرح شدن حضور قالیباف در انتخابات آینده، اظهار داشت: من درخصوص حضور آقای قالیباف بی‌اطلاع هستم اما درخصوص ایشان می‌توانم بگویم که دو ویژگی در او سراغ دارم، نخست اینکه قالیباف دنبال قدرت نیست، همچنین ویژگی دیگر این است که ایشان فردی تکلیف‌گرا است و هر جای انقلاب که باری بر دوش او گذاشتند، تلاش کرد که آن را به سر منزل مقصود برساند.

وی ادامه داد: در همین انتخابات مجلس یازدهم هم تا جایی که خبر داشتم علیرغم میل باطنی بر مبنای تکلیفی که بر دوش او نهادند به عرصه آمد! به همین دلیل از هم‌اکنون نمی‌توانیم بگوییم که قالیباف می‌آید یا نه بلکه باید ببینیم چه تکلیفی برعهده او خواهند گذاشت، آیا این تکلیف حضور در انتخابات است یا عدم حضور؟ در آینده مشخص خواهد شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها