رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 503332

واکسن ایرانی کرونا تا ۲ ماه آینده وارد فاز انسانی میشود

ساعت 24-رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: فاز اولیه آزمایشگاهی واکسن کرونا انجام شده و تا ۲ ماه آینده آزمایش و تزریق انسانی آن انجام خواهد شد.

کرونا
جلیل کوهپایه زاده با اشاره به اینکه در سطح بین‌المللی تحقیقات زیادی بر روی واکسن انجام شده است، اظهار کرد: در کشور ما نیز بیش از ۱۰ گروه بر روی تولید واکسن کرونا تحقیق می‌کنند که فعلاً دو گروهشان بیشتر از بقیه کار را پیش برده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: ترکیبات واکسن چند فاز دارد و نوع واکسن‌ها نیز با یکدیگر متفاوت است؛ برخی واکسن‌ها برای ویروس‌های ضعیف کشته شده است، برخی دیگر از آنها ترکیبات نوترکیب ویروسی است و برخی هم ممکن است با متدهای جدیدی ساخته شود.

کوهپایه زاده ادامه داد: پیش بینی ما این است که ایران تا فصل پاییز و یا اوایل زمستان بتواند به نمونه‌هایی از واکسن کرونا که قابل استفاده در سطح بین‌الملل هم باشد، دست یابد.

وی افزود: البته ممکن است این واکسن‌ها وارداتی هم بشود که بسته به زمان دارد و پیش بینی‌های وزارت بهداشت در این خصوص در حال انجام است. اما اگر بتوانیم به تولید واکسن در ایران دست یابیم، برای کشور ارزش افزوده بالاتری خواهد داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران خاطرنشان کرد: دو گروه محقق در دانشگاه علوم پزشکی ایران در حال کار بر روی تولید واکسن هستند که در حال حاضر فاز اولیه آزمایشگاهی آن انجام شده و به اتمام رسیده است و تقریباً تا یکی دو ماه آینده تزریق و آزمایش انسانی آن انجام خواهد شد.

وی افزود: در صورت موفقیت‌آمیز بودن این مراحل واکسن به تولید انبوه خواهد رسید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها