رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 503366

شیوه جدید سارقان مسافربرنما؛ پنهان شدن زورگیر در صندوق عقب

ساعت24-دو سارق زورگیری که یکی از آنان به عنوان راننده اقدام به سوار کردن مسافر بین شهری می‌کرد و دیگری در صندوق عقب پنهان می‌شد تا در موقعیت مناسب اقدام به زورگیری از مسافران کند، دستگیر شدند.

حدود یک ماه پیش بود که زنی جوان با مرجوعه قضایی به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کرد و از سرقت به عنف یک مسافربر و دو همدستش اعلام شکایت کرد و این زن در انجام تحقیقات خود به ماموران گفت حوالی ساعت ۱۹ روز دوم خرداد از شهرستان اسلامشهر به مقصد تهران سوار بر یک دستگاه خودروی پراید قهوه‌ای رنگ شدم که خود را مسافربر معرفی کرده بود. راننده آن فردی جوان حدودا ۳۵ ساله بود. مدتی از طی مسیر نگذشته بود که این جوان خودرو را به محلی خلوت و مسیری فرعی هدایت کرد و مدعی شد که جوش آورده است. به همین بهانه نیز از ماشین پیاده شد و کاپوت را باز کرد. در همین حین بود که متوجه شدم فردی از صندوق عقب خودرو خارج و به سمت من حمله ور شد و با تهدید چاقو طلا، النگو، گردنبند و گوشی تلفن همراهم را به زور از من گرفت. آنان پس از آن مرا از ماشین به بیرون انداختند و متواری شدند.

به گفته شاکی سارقان برخی از اعداد و ارقام پلاک خودروی خود را نیز مخدوش کرده بودند و تنها چند عدد از آن را به خاطر سپرده بود.

با کسب این اطلاعات و با توجه به نوع سرقت و احتمال ارتکاب دیگر جرائم از سوی این افراد، تیمی ویژه رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار دادند اما در مراحل اولیه تحقیق هیچ سرنخی از سارقان وجود نداشت و همین موضوع عملیات را با پیچیدگی‌هایی روبه رو کرده بود. در ادامه ماموران با انجام تحقیقات میدانی در مسیر تردد خودروی سارقان موفق به شناسایی شماره پلاک خودرو شدند که از سوی سارقان مخدوش شده بود.

در ادامه ماموران با استعلام از بانک اطلاعاتی خود متوجه شدند که خودروی مذکور در اختیار فردی به نام حامد ساکن شمال کشور است. این فرد نیز در تحقیقات انجام شده با ارائه اسناد و مدارک اثبات کرد که خودرو را به شکل قولنامه در شهرستان سلطان آباد به فردی به نام عبدالله فروخته است. در همین راستا نیز ماموران اقدام به بررسی سوابق کیفری خریدار خودرو کردند و متوجه شدند که این فرد از سارقان سابقه‌داری است که قبلا هم به دلیل سرقت همراه با آزار و اذیت دستگیر شده بود.

با کسب این اطلاعات، مخفیگاه این فرد هم شناسایی شد و ماموران پس از هماهنگی با مقام قضایی در تاریخ 15 تیرماه به مخفیگاه این فرد در سلطان آباد رفتند و هم او را دستگیر کردند وهم خودرویی که از آن در سرقت استفاده کرده بود را توقیف کردند. با انتقال متهم به مقر انتظامی او تحت بازجویی قرار گرفت و در نهایت اعتراف کرد که خود را در اختیار دو تن از همدستان سابقه دارش قرار داده تا آنان در پوشش مسافربر اقدام به سرقت از مسافران کنند. با اعترافات متهم، دو همدست دیگر وی نیز در سلطان آباد شناسایی و دستگیر شدند.

مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ با تایید این خبر اعلام کرد که این افراد در جریان بازجویی‌ها به پنج فقره سرقت به همین شیوه اعتراف کرده‌اند و تحقیقات تکمیلی در این خصوص در حال انجام است اما متهمان به همراه پرونده تشکیل شده روانه دادسرا شده‌اند.

پلیس همچنین با اشاره به احتمال وقوع سرقت‌های متعدد در سایر شهرستان‌های تهران و غرب و شرق استان تهران از شهروندانی که به این شیوه از آنان سرقت شده خواست تا با مراجعه به پایگاه هشتم پلیس آگاهی شکایت خود را طرح کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها