رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 503418

پمپئو راز دمیدن در ایران‌هراسی را افشا کرد | نگرانی از گروگان گرفتن جهان توسط ایران!

ساعت 24-وزیر خارجه آمریکا با تکرار ادعاهای ایران‌هراسانه خود اعتراف کرد به این وسیله توانسته‌اند تسلیحات زیادی را به کشورهای حوزه خلیج فارس بفروشند.وی افزود: ما نگران گسترش موشکی در منطقه به ویژه از سوی جمهوری اسلامی ایران هستیم.

خبر
مایک پمپئو در نشست خبری مجازی با خبرنگاران خارجی این مطلب را در پاسخ به این سوال مطرح کرد که «آیا با شورای همکاری خلیج فارس درباره برنامه موشکی ایران و تمدید ممنوعیت تسلیحاتی که در مهرماه منقضی می‌شود، صحبت کرده‌اید؟ آیا برنامه‌ای برای افزایش توانایی‌های دفاعی آنها دارید؟»

وی افزود: ما نگران گسترش موشکی در منطقه به ویژه از سوی جمهوری اسلامی ایران هستیم. آنها در حال کار بر روی برنامه موشکی هستند که نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت محسوب می‌شود.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: به این دلیل فکر می‌کنیم اتحاد جهانی برای تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران که تنها به عدد انگشتان یک دست به انقضای آن مانده است، بسیار مهم است. فکر می‌کنیم برای منطقه و ایجاد ثبات در خاورمیانه به طرز غم‌انگیزی خطرناک خواهد بود.

پمپئو اضافه کرد: ما با شرکای خلیج فارس همکاری می‌کنیم نه فقط برای یاری آمریکا در تلاش تمدید ممنوعیت تسلیحاتی که برای آنها بسیار بسیار مهم است، بلکه ما یک توافقنامه عالی برای کمک فراهم کرده‌ایم.

وی با یادآوری انواع تسلیحاتی که آمریکا به آنها فروخته است، اظهار کرد: آنچه که علنی شده است و چیزهایی که می‌توانیم به صورت علنی و خصوصی برای کمک به امنیت آنها در مواجهه با توانایی فزاینده ایران در پرتاب موشک در سراسر منطقه فراهم کنیم.

وزیر خارجه آمریکا گفت: در نهایت ظرفیت‌های موشکی مستقر خواهیم کرد که به اندازه کافی سترگ هستند که در برابر موشک‌ در سراسر منطقه دفاع کنند اما حملات هوایی آنها حتی فراتر از همسایگانشان، رخ خواهد داد.

پمپئو با اشاره به پرتاب ماهواره ایرانی افزود: آنها مطمئنا ادعا می‌کنند که این برای هدف غیرنظامی و قراردادن ماهواره‌های تجاری است. فکر می‌کنم دنیا باهوش‌تر از این است. من فکر می‌کنم جهان این برنامه را به شدت وابسته به تمایل آنها به داشتن سیستم‌های موشکی با برد بسیار طولانی‌تر می‌داند که می‌توانند از آنها برای گروگان گرفتن جهان استفاده کنند.

دولت ترامپ ماه‌هاست می‌کوشد تا ممنوعیت تسلیحاتی که در مهرماه امسال به موجب برجام پس از ۱۳ سال برچیده می‌شود را تمدید کند.

تاکنون روسیه و چین به شدت با آن مخالفت کرده‌اند و جمهوری اسلامی ایران هم به صراحت اعلام کرده است هرگونه حرکت در این مسیر به معنای پایان برجام خواهد بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها