رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 503427

این بازپرس به درخواست طبری جواب منفی داد | طبری چه بلایی سر او آورد؟

ساعت 24-حمیدرضا رستمی بازپرس جوانی که به درخواست نابه جای طبری پاسخ منفی می‌دهد در دوران دانشجویی در بسیج و جامعه اسلامی دانشجویان فعالیت داشته و این بازپرس پاکدست می‌تواند به الگویی برای دانشجویان تبدیل شود.

خبر
۱۷ تیر نهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری و سایر متهمان در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی بابایی برگزار شد.

در این جلسه قاضی بابایی مطالبی را درباره خواسته‌های غیرقانونی طبری از برخی قضات و بازپرس‌ها مطرح کرد و درباره اینکه یکی از بازپرس‌ها به نام حمیدرضا رستمی به درخواست نابجای طبری پاسخ منفی داده خطاب به طبری گفت: من اظهارات دو تن از کارمندان شما را قرائت می‌کنم. علی صادقی که زیر نظر شما بود نزد بازپرس گفته از بازپرسی در دادسرای پولی بانکی، کمک خواسته شد، اما وی همکاری نکرد در نتیجه اجاره منزل سازمانی وی را افزایش داد.

حمیدرضا رستمی

قاضی بابایی ادامه داد: همچنین اظهارات امیرعباس مصدق از این قرار است: شخصی در دادسرای پولی بانکی پرونده‌ای داشت که این پرونده در شعبه ۸ آن دادسرا نزد بازپرس رستمی بود. طبری به رستمی جهت سفارش زنگ زد، اما رستمی کاری برای وی انجام نداد. یک بار پیش رستمی رفتم. گلایه داشت و می‌گفت تخلیه خانه‌ام را زده است و از حقوقم بابت اجاره‌خانه کسر شده است.

فعالیت‌های دانشگاهی بازپرس رستمی

حمیدرضا رستمی بارزپرس جوانی که نامش در جلسه دادگاه طبری برده بود، از فعالان سابق دانشجویی است، فردی که در دوران دانشجویی هم در بسیج دانشجویی و هم در جامعه اسلامی دانشجویان فعالیت داشته است. وی در سال ۸۶ دبیر فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم قضایی و در سال ۸۹ هم دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان بود.

رستمی متولد سال ۱۳۶۵ و ورودی سال ۸۴ دانشگاه علوم قضایی است، وی دوره ارشد و دکترای حقوق خصوصی را هم در دانشگاه علوم قضایی سپری کرده است.

این بازپرس جوان، مهر سال ۱۳۸۵ تحصیل خود را در دانشگاه شهید بهشتی آغاز می‌کند و در نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید بهشتی هم فعالیت داشته است. رستمی در بهمن ۱۳۸۵ با پذیرش در دانشگاه علوم قضایی به دستگاه قضایی وارد می‌شود و در سال ۱۳۸۶ معاون فرهنگی بسیج دانشگاه علوم قضایی می‌شود.

بازپرس رستمی در سال ۱۳۸۹ به دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان انتخاب می‌شود و اصلاح اساسنامه اتحادیه یکی از اقدات این جوان فعال انقلابی است.

رستمی در پایان سال ۱۳۸۹ به دوره کارآموزی قضایی ورود می‌کند و در سال ۱۳۹۰ هم تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد فقه و حقوق خصوصی دانشگاه علوم قضایی آغاز می‌کند و همزمان به کار قضایی در دادسرای شهرستان جوانرود مشغول می‌شود و پس از مدتی هم دادیار جانشین دادستان جوانرود می شود.

رستمی در سال ۱۳۹۲ در مقطع دکتری حقوق خصوصی دانشگاه علوم قضایی پذیرش می‌شود و در سال ۱۳۹۳ هم سرپرست دادسرای شهرستان جوانرود شده و پس از مدتی به تهران مامور می‌شود.

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان از رستمی تقدیر می‌کند

محمد زادمهر دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان بعد از مطرح شدن نام رستمی در جلسه دادگاه در توئیتی نوشت: با حمیدرضا رستمی دبیرکل اسبق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان صحبت کردم، از فشارهای طبری و ایستادگی مقابل درخواست‌ها در پرونده دیواندری گفت، افتخار می‌کنیم که از این شجره طیبه، جوانی انقلابی پرورش یافته که مقابل این ابر مفسد قضایی ایستاد. ان شاء الله بزودی از ایشان تقدیر خواهیم کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها