رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 503457

دانشجویان خارجی در آمریکا نگران آینده

ساعت 24 -شیوع کرونا منجر به ایجاد تغییرات اساسی در آموزش عالی در سراسر جهان شده است و بسیاری از موسسات از فضای مجازی به عنوان راهی برای ادامه تحصیل دانش آموزان و دانشجویان استفاده می‌کنند.

دانشجو
dir="RTL">اما مقامهای مهاجرت آمریکا اعلام کرده‌اند دانشجویان بین‌المللی که دوره‌های آنها به صورت کاملا آنلاین در پاییز برگزار می‌شود، با لغو روادید خود روبرو می‌شوند.آنها گفته‌اند: اگر دانشجویان کلاس‌های حضوری انتخاب نکنند ممکن است از کشور اخراج شوند.این تصمیم باعث بلاتکلیفی و ترس صدها هزار دانشجوی بین‌المللی شده که با ویزای دانشجویی در ایالات متحده به سر می‌برند.

کین هوی چن دانشجوی چینی است که در دانشگاه روانشناسی و هنرهای زیبا در دانشگاه ایالتی پن تحصیل می‌کند:"من وقتی این خبر منتشر شد بسیار شوکه شدم. خیلی ناگهانی است."او توضیح می‌دهد: "کلاس‌های ما به صورت کاملا آنلاین خواهد بود." او نگران تأثیر این تغییر در وضعیت ویزایش است."بسیاری از دوستان من که فکر می‌کردند می‌توانند کلاس‌های آنلاین را برای پاییز بگذرانند، قبلا به خانه‌هایشان برگشته‌اند. اما ما کسانی که هنوز اینجا هستیم، دائماً چشم خود را به قیمت بلیط هواپیما دوخته‌ایم. اما من واقعاً امیدوارم که موسسه ما یک کلاس [به صورت حضوری] به ما بدهد تا بتوانیم در آمریکا بمانیم.""من واقعاً امیدوارم که آیس، اداره مهاجرت و گمرک ایالات متحده در سیاست خود تجدید نظر کند. این مساله بر هر دانشجویی بین‌المللی در آمریکا تأثیر می‌گذارد. ما مبلغ هنگفتی را پرداخت کردیم و با رؤیاها به اینجا آمدیم. کسانی که نمی‌توانند بلیط هواپیما بگیرند یا مرزهای کشورشان بسته است، ممکن است با اخراج روبرو شوند."

"ما همه نگران هستیم."

'وقتی از این قانون خبردار شدم خیلی مضطرب شدم 'تانیشا میتال ۲۲ ساله، اهل بمبئی در هند است و در رشته کارشناسی ارشد مدیریت بهداشت، در دانشگاه میشیگان تحصیل می‌کند.او می‌گوید: "مانند بسیاری از دانشجویان بین‌المللی، درست قبل از اینکه این کشور در حالت تعطیل قرار بگیرد، به هند برگشتم. از آن زمان همه چیز آنلاین بوده است.""من بالاخره هفته گذشته بلیط خود را رزرو کردم تا به ایالات متحده برگردم. روز بعد در مورد این قانون شنیدم. بسیار مضطرب شدم. مطمئن نیستم که آیا می توانم برگردم."او می گوید: "من واقعاً می‌ترسم این دستور گیج کننده است، ممکن است هنگام ورود به ایالات متحده آمریکا با اخراج روبرو شوم. پرواز من ۱۰ روز دیگر است. هیچ شفافیتی وجود ندارد. دانشجویان بسیاری با طبقه‌بندی مختلف در آمریکا تحصیل می‌کنند و این دستور برای هر یک از آنها متفاوت است: دانشجویانی که در ایالات متحده هستند، دانشجویانی که در کشور خود هستند، پذیرش جدید.""همه در این مرحله با بسیاری از سؤالات درگیر هستند. اگر دانشگاه شما به سوی آنلاین شدن می رود، باید به کشور خود برگردید و اگر ترکیبی است (بصورت آنلاین و حضوری) ، باید به ایالات متحده برگردید. مفهوم انتخاب شخصی حذف شده است و ما به معنای واقعی کلمه مجبور هستیم کاری را انجام دهیم که ممکن است نخواهیم انجام دهیم."او اضافه می کند: "به خاطر کرونا وضعیت ناامن است چون دانشجویان از کشورهای مختلف به دانشگاه برمی‌گردند. بنابراین خطر بیشتر شده. اگر موارد کرونا دوباره زیاد شود و دانشگاه دوباره به صورت آنلاین بازگردد چه می‌شود؟ آیا از ما می‌خواهند که برگردیم؟ ویزاهای ما چه خواهد بود؟ آیا لغو می شود؟

'بورس تحصیلی من ممکن است رد شود'

مولی کانام ۱۸ ساله اهل دوون در انگلستان است و برای تحصیل در دانشگاه ایالتی لوئیزیانا بورسیه ورزشی دریافت کرده."من وضعیت خودم را نمی‌دانم، نمی‌دانم چه زمانی می‌توانم دانشگاه را شروع کنم. من برای رقابت‌های ورزشی در موسسه خود ثبت نام کرده ام، از احتمال این که نتوانم در ماه اوت آنجا باشم دچار ترس شده‌ام. آیا ممکن است که بورسیه من رد شود. من نمی توانم برای ورود به ایالات متحده ویزا بگیرم، زیرا سفارت بسته است و بیشتر دانشجویان بین المللی رد می شوند."وی ادامه داد: "من نگران این هستم که تنها گزینه ام این باشد که فقط کلاس های حضوری بگیرم تا آنجا بروم و بورس ورزشی خود را حفظ کنم."وی گفت: "من همچنین با دیگر ورزشکارانی که بورس تحصیلی دارند در تماس هستم که یا برای ادامه تحصیل نمی توانند به ایالات متحده برگردند یا در معرض خطر بازگشت داده شدن به انگلستان هستند برای این که دروس شان آنلاین شده.این باعث می شود که من برای آینده بسیار مضطرب باشم، زیرا نمی خواهم وقتی به آمریکا می رسم رفتار نادرست و ناعادلانه ای با من شود. بسیاری از دانشجویانی که می شناسم در حال حاضر نگران آینده هستند

'ایالات متحده به دانشجویان بین المللی احتیاج دارد'

دوو وادوا ۱۹ ساله، از وادودارای در هند است. وی در رشته علوم کامپیوتر در دانشگاه ایلینویز تحصیل می کند.او می گوید: "پیشنهادات پذیرش از استرالیا، کانادا و هنگ کنگ را داشتم اما به دلیل کیفیت آموزش ایالات متحده را انتخاب کردم.""پس از اعلام مقررات تازه مربوط به ویزا، یکی از دوستانم به من پیام داد و گفت:" شما قرار است از ایالات متحده بیرون انداخته شوید." من شوکه و ناامید شدم. مثل بمبی بود که بر سرم فرود آمد. برای ۲۴ ساعت اول، واقعاً برای همه ناامید کننده بود. هیچ کس نمی دانست این قانون چه معنایی دارد."اگرچه بعدها فهمید که این برنامه او را تحت تأثیر قرار نمی دهد، اما می افزاید: "استرس زیادی برای دانشجویان ایجاد کرده است."وی گفت: "ما در بحبوحه یک بحران هستیم. این واقعا ناراحت کننده است زیرا برخی از دانشجویان گزینه ای برای بازگشت به کشورهای خود یا بازگشت به ایالات متحده به دلیل محدودیت های سفر ندارند. بنابراین همه اینها حتی برای آنها دلهره آورتر است.اما دوو می گوید دلیل اتخاذ این تصمیم را می فهمد."اگر از دیدگاه دولت به آن نگاه کنید، اگر دانشگاه کاملاً آنلاین باشد، نیازی به حضور در آمریکا نیست. فکر می کنم منطقی است. اما در عین حال، آمریکا به دانشجویان بین المللی احتیاج دارد تا برای آنها کار کنند. بنابر این باید دانشگاه خود را ادامه دهند

'همه هراسان و مضطرب هستند'

نوکس یانگ، ۲۰ ساله اهل چین است که در دانشگاه ها «یو اس ال ای» مشغول تحصیل در رشته جامعه شناسی و فیلم است.پس از اعلام تغییر ویزا در این هفته، پیام ها به یک گروه آنلاین از دانشجویان چینی این دانشگاه سرازیر شد.او می گوید: "همه بسیار وحشت زده و مضطرب بودند."دانشگاه وی یک برنامه درسی ترکیبی از راه دور و حضوری ارائه می دهد، اما به عنوان دانشجوی جامعه شناسی و فیلم، یانگ ممکن است برای ثبت نام در کلاس های حضوری با مشکل روبرو شود، زیرا بیشتر آنچه که در حال حاضر ارائه می شود برای دوره های علوم و ریاضیات است: "در بدترین حالت، من باید به چین برگردم و این دردسر زیادی دارد."وی می افزاید: "اختلاف زمان میان چین و آمریکا و سانسور اینترنتی چین ممکن است موانع بیشتری برای یادگیری از راه دور ایجاد کند"

'ناامید کننده است'

آیریس لی، ۲۰ ساله، دانشجوی چینی در دانشگاه اموری در آتلانتا است اما هم اکنون در پکن به سر می برد.آیریس لی با انتشار این خبر بیدار شد که شاید او نتواند ویزای دانشجویی خود را تمدید کند، زیرا او فقط کلاس های آنلاین را از چین می گذراند.او در اواخر ماه مارس به زادگاه خود، پکن سفر کرد که فقط برای یک استراحت تابستانی بود. اما برنامه او از زمان شیوع بیماری کووید -۱۹ در ایالات متحده، که در آن شش سال زندگی کرده است، مختل شده است.وقت ویزا وی در اوایل ماه ژوئیه لغو شد، زیرا خدمات روادید در سفارتخانه ها و کنسولگری های ایالات متحده در سراسر جهان به حالت تعلیق در آمده. از آن بدتر اینکه، قانون تازه بدان معنی است که در صورت گرفتن یک برنامه درسی کاملاً آنلاین ویزای دانشجویی جدیدی به وی اعطا نخواهد شد.او می گوید: "این ناامید کننده است."

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها