رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 503689

واعظی: رابطه ایران و چین نظم مدنظر آمریکا را به هم میزند

ساعت 24-رییس دفتر رییس‌جمهوری ایران می‌گوید روابط ایران و چین می‌تواند نظمی که آمریکا به دنبالش هستند را به هم بزند.

style="text-align:justify">محمود واعظی شامگاه شنبه (۲۱ تیرماه) در برنامه نگاه یک با اشاره به موضوع توافق ۲۵ ساله ایران و چین، گفت: روابط ایران و چین می‌تواند نظمی که آمریکایی‌ها دنبالش هستند را تغییر دهد و همین آنها را نگران کرده است. از کی تا به حال آن‌ها ناراحت این هستند که ایران توافق بدی نبندد؟

وی افزود: این سند که هنوز محتوای کامل آن منتشر نشده است را در خارج از کشور به سرعت زیر سوال برده‌اند و درباره آن به طرح موارد نادرست می‌پردازند و همین نشان می‌دهد که آنان از این توافقنامه نگرانند.

واعظی تاکید کرد: اگر این سند مانند خیلی از سندهایی که ما با کشورهای دیگر امضا می‌کنیم و ما در آن تعهداتی به طرف و طرف تعهداتی به ما داشته باشد باید حتما به مجلس برود اما اگر تعهدی نباشد این سند در هیئت دولت مطرح می‌شود و بعد برای تطابق با قانون اساسی به مجلس می‌رود.

رییس دفتر رییس جمهوری اظهار کرد: اگر بین دو کشور قراردادی نباشد که محرمانگی داشته باشد که منظور ما نه مجلس و شورای نگهبان که برای خارجیان است، پس به طور کامل مطرح می‌شود.

وی تصریح کرد: باید صبر کنیم و ببینیم رفت و آمد این سند بین ما و چین به کجا می‌رسد و چه چیزی در نهایت طراحی می‌شود و آن وقت اگر حتی یک بند تعهد در آن باشد حتماً به مجلس می‌رود.

واعظی یادآور شد: اگر هرچقدر روابط ما با چین و روسیه و سایر همسایگان قوی‌تر باشد برای ما هم بهتر است و هیچکس که زیر چیزی را که برایش منفعتی نداشته باشد، امضاء نمی‌کند.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها