رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 503968

علی دایی - علی کریمی؛دشمنی در باشگاه‌صدتاییها!

ساعت24-علی کریمی در حالی با 127 بازی ملی سومین بازیکن ایرانی است که بیشترین بازی ملی را انجام داده که او می توانست تعداد بازی های به مراتب بیشتری داشته و شاید در صدر بیشترین بازی های ملی جهان قرار بگیرد.

در آخرین رده بندی فیفا در مورد بازیکنانی که بیشترین بازی های ملی را انجام دادند علی کریمی ستاره سابق تیم ملی و پرسپولیس ، با 127 بازی ملی در رده صدو پنجم قرار دارد. این در حالی است که علی دایی و جواد نکونام با 148 بازی در این لیست بالاتر از او قرار دارند.


کریمی از مهرماه سال 1377 که برای اولین بار لباس تیم ملی ایران را به تن کرد تا آبان سال 91 و بازی با تاجیکستان که با سه پاس گل در یک نیمه به کار خودش پایان داد در مقاطع مختلفی از تیم ملی دور شد و شاید اگر روند طبیعی طی شده و او در آن دوره ها در تیم ملی بازی می کرد شاید الان جایگاه به مراتب بالاتری در باشگاه صدتایی ها داشت.


10 بازی به خاطر محرومیت
علی کریمی در حالی که هنوز نوزده سالش تمام نشده بود و در حالی که تنها 4 بازی از حضورش در پرسپولیس می گذشت توسط منصور پورحیدری به تیم ملی دعوت شده و از آن زمان تبدیل به بازیکن اصلی تیم شد. او همزمان در تیم ملی و تیم امید بازی می کرد و بعد از قهرمانی در بازی های آسیایی همراه تیم ملی در حالی که دفاع چپ بازی می کرد در رقابت های مقدماتی المپیک 2000 سیدنی برابر ویتنام ، با تصمیمی عجیب روی نیمکت نشست و وقتی تیم دو صفر عقب بود به زمین آمد. اخراج علی انصاریان باعث شد که کریمی به داور ضربه ای بزند و همین موضوع باعث یکسال محرومیت او مسابقات شد.
در فاصله یک سال محرومیتش تیم ملی ایران 10 بازی انجام داد و با توجه به شرایطی که کریمی داشت می توانست در این بازی ها به عنوان مهره ثابت منصورپورحیدری که اعتقاد ویژه ای به کریمی داشت بازی کند.

25 بازی در دوران علی دایی
علی کریمی اما یک بار دیگر در حالی که می توانست در تیم ملی بازی کند در لیست مدعوین قرار نگرفت. او در سال 87 و بعد از انتقاداتی که از فدراسیون فوتبال کرد توسط فدراسیون محروم شد. بعد از پایان محرومیتش علی دایی نیز او را به تیم ملی دعوت نکرد.
از اسفند سال 87 که علی دایی هدایت تیم ملی ایران را به عهده گرفت ، تیم ملی 25 بازی در طول یکسال انجام داد و کریمی در این بازی ها حضور نداشت. این 25 بازی می توانست تعداد بازی های جادوگر از خود دایی و نکونام نیز بالاتر ببرد.

علی دایی بعد از درخشش علی کریمی در لیگ او را به تیم ملی دعوت کرد اما کریمی این دعوت را نپذیرفت، دایی نیز دیگر او را دعوت نکرد. در اسفند 1387 و پیش از بازی تیم ملی ایران با عربستان در ورزشگاه آزادی ، خبر آشتی کنان دایی و کریمی منتشر و چند روز بعد علی کریمی برای بازگشت به تیم ملی اعلام آمادگی کرد اما دایی نام او را در لیست دعوت شدگان به تیم ملی قرار نداد.


27 بازی دوران قطبی
بعد از آخرین بازی تیم ملی در رقابت های مقدماتی جام جهانی 2010 مقابل کره جنوبی که با تساوی یک ، یک به پایان رسید و ایران به جام جهانی نرفت کریمی از تیم ملی خداحافظی کرد. او 12 بازی ملی را از دست داد اما در اسفند 1388 با دعوت افشین قطبی برای بازی با تایلند بار دیگر به تیم ملی برگشت.
در بازگشت به تیم ملی اما کریمی بار دیگر به شرایط اردوی تیم ملی اعتراض کرد و از آن پس تا پایان حضور قطبی به تیم ملی دعوت نشد.


کریمی در صدر
علی کریمی به دلایل مختلف در حدود 62 بازی را که می توانست برای تیم ملی انجام بدهد را از دست داده است. درست است که مسایلی چون مصدومیت و یا عدم آمادگی می توانست این تعداد را کاهش بدهد اما در یک شریط خوشبینانه اگر کریمی این 62 بازی را با لباس تیم ملی انجام داده بود الان 189 بازی ملی داشت و در صدربیشترین بازی های ملی جهان قرار می گرفت چرا که اکنون نفر اول لیست فیفا احمدحسن از مصر با 184 مسابقه است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها