رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 504116

اعتراف گروه مسلح بازداشت شده در سوریه: زیر نظر آمریکاییها آموزش دیدیم

ساعت24-منابع سوری از بازداشت یک گروه مسلح خبر دادند که به جاسوسی و جمع‌آوری اطلاعات درباره پایگاه‌های روسیه در سوریه مکلف شده بود.

به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، جاسم العلی، یکی از اعضای این گروه که بازداشت شده به خبرنگاران گفت: ما جزو گروه "مغاویر الثوره" هستیم. گروه ما متشکل از هشت نفر و یک راهنما است که در قاچاق و انتقال اشخاص و مواد مخدر فعالیت می‌کند. از موتورسیکلت برای انجام مأموریت استفاده می‌کردیم و در میدان مین گرفتار شدیم.

وی گفت: تعدادی از اعضای گروهمان در انفجار مین کشته شدند. راه را گم کردیم و نمی‌دانستیم کجا می‌رویم؛ چراکه راهنمایمان را از دست دادیم و دنبال راه خروجی می‌گشتیم. به راه ادامه دادیم و بعد اسیر شدیم و نیروهای سوری ما را به اینجا آوردند.

وی گفت: ماموریت ما جمع‌آوری اطلاعات بود. ما برای انجام مأموریت در شهر المنصوره استان رقه اعزام شدیم. ما باید اطلاعاتی درباره پایگاه‌های روسی، ایرانی و سوری جمع‌آوری می‌کردیم.

اعضای این گروه اعلام کردند برای انجام این مأموریت هزاران دلار گرفته‌اند. یکی از اعضای این گروه به نام "عبدالله المشوات" گفت: ما هزاران دلار برای انجام مأموریت دریافت کردیم اما تمام پول‌ها در دست رهبر گروه بود که در انفجار مین کشته شد و همه چیز را از دست دادیم.

عبدالله المشوات گفت: ما چگونگی استفاده از انواع سلاح را به دست مربیان آمریکایی آموزش دیدیم. تمام سلاح‌هایمان آمریکایی است. دیدم که مربیان آمریکایی برای آموزش می‌آیند اما آموزش را برخی اتباع سوری‌ انجام می‌دهند. آمریکایی‌ها از دور نظارت می‌کنند. آموزش‌ها سخت بود و حداقل دو الی سه ساعت طول می‌کشید.

این فرد اذعان کرد که این گروه برای استفاده از سلاح ساخت آمریکا آموزش دیده اما شرکت‌کنندگان در این گروه با تفنگ‌های روسی برای انجام این عملیات فرستاده شدند.

این سه فرد مسلح اکنون در زندان نیروهای سوریه در شهر تدمر هستند.

ارتش سوریه به تفنگ‌ها و بمب‌های دستی و مقادیر زیادی مهمات و پول و مواد مخدر دست یافتند.

سازمان اطلاعات سوریه درحال تحقیقات درباره اعتراف های این گروه است. آن‌ها در عملیات غیرقانونی دیگری نیز شرکت کرده‌اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها