رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 504135

احتمال مرگ ۱۲۰ هزار نفر در زمستان انگلیس

ساعت24-«آکادمی علوم پزشکی» انگلیس با انتشار یک گزارش هشدار داد که در صورت عدم تدارک برای موج دوم کرونا، در فصل زمستان ۱۲۰ هزار نفر جان می‌دهند.

در حالی که در هفته‌های اخیر رهبران احزاب اپوزیسیون انگلیس به عملکرد دولت محافظه‌کار «بوریس جانسون» در مهار ویروس کرونا تاخته‌اند، کارشناسان انگلیسی درباره احتمال مرگ ۱۲۰ هزار نفر در فصل زمستان هشدار داده‌اند.

۳۷ دانشمند و دانشگاهی مطرح انگلیسی گزارشی را در نشریه «آکادمی علوم پزشکی» منتشر کردند که مسئولیت تهیه و نگارش آن بر عهده «پاتریک والاس» مشاور ارشد پزشکی دولت انگلیس قرار داشت.

به گزارش اسکای نیوز، کارشناسان انگلیسی در این گزارش هشدار دادند در صورت عدم آمادگی برای مواجه شدن با «موج دوم» کرونا احتمال آن وجود دارد که تا ۱۲۰ هزار نفر در فصل زمستان جانشان را از دست بدهند.

گزارش منتشر شده در آکادمی علوم پزشکی نشان می‌دهد که این احتمال وجود دارد، موج دوم کرونا جدی‌تر و خطرناک‌تر از موج اول باشد و همچنین امکان دارد میزان انتقال (the R rate) کرونا از یک نفر به نفر دیگر به ۱.۷ افزایش یابد.

طبق گزارش اسکای نیوز، در حال حاضر میزان انتقال در انگلیس بین ۰.۷ تا ۰.۹ است و در صورت افزایش این عدد به بالای ۱، امکان قرنطینه کردن دوباره کشور برای مقابله با کرونا وجود دارد.

هشدار کارشناسان انگلیسی درباره احتمال مرگ ۱۲۰ هزار نفر در فصل زمستان و انتشار گزارش اخیر ۳۷ تن از آنها با واکنش سخنگوی دولت مواجه شد.

این سخنگو اعلام کرد که گزارش مذکور به صراحت اعلام کرده که «پیش‌بینی (درباره آینده کرونا در کشور) نیست بلکه نمایانگر فاجعه‌بارترین سناریو در شرایطی است که دولت هیچ اقدامی نکند».

به گفته سخنگوی دولت انگلیس، «به لطف تلاش‌های دسته‌‎جمعی (در انگلیس)، ویروس (کرونا) در حال تحت کنترل در آمدن است البته ما همچنان هوشیاری خودمان را حفظ خواهیم کرد».

دولت انگلیس اعلام کرده که تا به امروز سه شنبه در مجموع ۴۴۸۳۰ نفر در کل بریتانیا (شامل انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی) بر اثر ابتلا به کرونا جان داده‌اند اما «دفتر ملی آمار» اعلام کرده که فقط در انگلیس و ولز ۵۰۲۱۹ نفر قربانی شده‌اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها