رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 504166

۱۰ سال دیگر نیمی از اهالی آفریقا گرسنگه می مانند

پیش از این فقط از فاجعه قریب‌الوقوع اقلیمی صحبت می‌شد، حال اپیدمی کرونا سراغ انسان‌ها آمده است. در گزارش تازه سازمان ملل از دوران سخت گرسنگی در جهان سخن می‌رود و گفته می‌شود که از هر ۹ نفر یک نفر درجهان سوءتغذیه دارد.در تازه‌ترین گزارش سازمان جهانی غذا متعلق به سازمان ملل متحد که همزمان در نیویورک و رم انتشار یافت، اعلام شده که در سال گذشته تقریبا ۶۹۰ میلیون نفر در سراسر جهان از گرسنگی رنج برده‌اند. این رقم ده میلیون نفر بیشتر از سال ۲۰۱۸ است.این گزارش پیش‌بینی می‌کند که بحران کرونا باعث تشدید گرسنگی در جهان خواهد شد و تا پایان سال ۲۰۲۰ ممکن است ۱۳۰ میلیون نفر دیگر را به سمت گرسنگی مزمن سوق دهد.گزارش سازمان جهانی غذا از سوی پنج نهاد بین‌المللی، صندوق کودکان سازمان ملل متحد "یونیسف"، سازمان جهانی غذا FAO ، صندوق بین‌المللی توسعه کشاورزی IFAD ، برنامه جهانی غذا WFP و سازمان جهانی بهداشت WHO سالانه منتشر می‌شود.پنج سازمان یاد شده روز دوشنبه ۲۳ تیر (۱۳ ژوئیه) هشدار دادند که برنامه جامعه جهانی برای پایان دادن به گرسنگی تا سال ۲۰۳۰ در معرض خطر جدی قرار گرفته است. در این گزارش گفته شده است که هنوز در مبارزه با گرسنگی مسیر درستی طی نمی‌شود.به گفته این سازمان‌ها، دوره دستاوردهای مثبت در مبارزه با گرسنگی در سطح جهان پایان یافته و از سال ۲۰۱۴ تابحال سوءتغذیه و گرسنگی شدید به طور مداوم در حال افزایش بوده است.

در این گزارش همچنین آمده است که از هر ۹ نفر ساکن زمین یک نفر از گرسنگی شدید و سوءتغذیه رنج می‌برد. طبق گزارش‌ها بسیاری از این افراد در آسیا زندگی می‌کنند اما تقریبا ۲۰درصد از این افراد در آفریقا بسر می‌برند. نهادهای بین‌المللی که گزارش جهانی مربوط به غذا را ارائه داده‌اند، تاکید کردند که طبق پیش‌بینی‌های سازمان ملل، در سال ۲۰۳۰ بیش از نیمی از مردمان ساکن قاره آفریقا از سوءتغذیه رنج خواهند برد.چهار میلیارد نفر، یعنی بیش از نیمی از جمعیت دنیا، در آسیا زندگی می‌کنند. جمعیت آفریقا نیز یک میلیارد نفر است. به خصوص در جنوب صحرای بزرگ آفریقا جمعیت به سرعت در حال رشد است. پیش‌بینی می‌شود که جمعیت این منطقه تا سال ۲۰۵۰ به دو و نیم میلیارد نفر برسد و بدین ترتیب دو برابر و نیم جمعیت کنونی آن شود. آسیا در جدول رشد جمعیت پس از صحرای بزرگ آفریقا و در مرتبه دوم قرار دارد.چهار میلیارد نفر، یعنی بیش از نیمی از جمعیت دنیا، در آسیا زندگی می‌کنند. جمعیت آفریقا نیز یک میلیارد نفر است. به خصوص در جنوب صحرای بزرگ آفریقا جمعیت به سرعت در حال رشد است. پیش‌بینی می‌شود که جمعیت این منطقه تا سال ۲۰۵۰ به دو و نیم میلیارد نفر برسد و بدین ترتیب دو برابر و نیم جمعیت کنونی آن شود. آسیا در جدول رشد جمعیت پس از صحرای بزرگ آفریقا و در مرتبه دوم قرار دارد.

پیرمین، رئیس سازمان امدادی Misereor وابسته به کاتولیک‌ها در مصاحبه با هفته‌نامه اشپیگل آلمان گفت، بحران کرونا نقاط ضعف سیستم جهانی غذا را به وضوح نشان داده است. این سیستم به گفته پیرمین "سودمحور" است که فقیر را فقیرتر و منابع طبیعی زمین را نیز بی‌رحمانه نابود می‌کند. پیرمین خواستار "احیای چرخه تولید محلی و اقتصادی به منظور رهایی از وابستگی‌های جهانی" شد.موسسه آکسفام، که برای ریشه کن‌کردن فقر، گرسنگی و بی‌عدالتی مبارزه می‌کند از دولت آلمان خواست برای مقابله با گرسنگی در سراسر جهان تدابیر تازه‌ای بیندیشد. ماریتا ویگرتاله، کارشناس امور کشاورزی موسسه آکسفام گفته است که با توجه به افزایش شمار جدید گرسنگان، دیگر نمی‌توان با روش‌های پیشین عمل کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها