رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 504174

اظهارات عجیب ترامپ درباره کرونا

ساعت 24 -سخنان رئیس‌جمهور آمریکا درباره شیوع کرونا در آمریکا شبکه خبری سی‌ان‌ان را به تعجب انداخت.

style="text-align:justify">«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا اظهاراتی درباره انجام آزمایش‌های کرونا مطرح کرده که شبکه خبری «سی‌ان‌ان» آن را عجیب ارزیابی کرده است.

«سی‌ان‌ان» در گزارشی نوشت: «شاید باورتان نشود دونالد ترامپ درباره انجام آزمایش‌های کرونا چه گفته است.»

متن سخنان ترامپ، بر اساس آنچه در سی‌ان‌ان آمده به شرح زیر است:

-خبرنگار: آقای رئیس‌جمهور شما چند بار گفته‌اید تعداد موارد ابتلا به کرونا به خاطر افزایش تست‌ها بالا می‌رود.

-ترامپ: درست است.

-خبرنگار: قبول دارید که آمار کرونا به دلایل دیگر هم بالا می‌رود؟ مثلا به این دلیل که این ویروس دارد شیوع پیدا می‌کند و شما چه کاری برای جلوگیری از شیوع آن انجام می‌دهید؟

-ترامپ: خب شما می‌دانید که ما کمترین نرخ مرگ و میر را نسبت به تمام کشورهای دیگر داریم. اگر در جریان باشید جو بایدن (معاون رئیس‌جمهور قبلی آمریکا) و اوباما (رئیس‌جمهور قبلی آمریکا) در دولت خودشان آزمایش‌ها را متوقف کردند؛آنها این آزمایش‌ها را متوقف کردند. احتمالاً از این خبر دارید. البته می‌دانم که نمی‌خواهید آن را گزارش کنید، ولی آنها اخذ آزمایش را متوقف کردند. درست وسط کار، گفتند "خبری از آزمایش نیست"، البته آنها برای یک مشکل خفیف‌تر نسبت به مشکلی که ما داریم این کار را کردند.

ما الان داریم بیشتر از همه تست می‌گیریم و وقتی شما تست می‌گیرید، مورد جدید ابتلا اضافه می‌کنید. بنابراین، ما موارد جدیداضافه کرده‌ایم. در بعضی کشورها، وقتی کسی مریض است و وارد بیمارستان یا مطب پزشک می‌شود از او تست می‌گیرند. این تستی است که آنها می‌گیرند، بنابراین آنها مورد جدید ابتلا ایجاد نمی‌کنند در حالی که ما این کار را انجام می‌دهیم. ما این همه مورد داریم. بنابراین همان‌طور که می‌بینید تست گرفتن یک شمشیر دو لبه است.»

شبکه خبری سی‌ان‌ان در راستی‌آزمایی اظهارات ترامپ به ۴ مورد که به نظر این رسانه انطباقی با واقعیت ندارند اشاره کرده است:

۱- نرخ مرگ و میر در آمریکا کمتر از همه‌جای دنیا نیست. در واقع طبق آمار دانشگاه جان‌هاپکینز آمریکا از لحاظ آمار مرگ و میر رتبه هفتم را در دنیا دارد.

۲- دولت اوباما اخذ تست برای تشخیص بیماری H1N1 را متوقف نکرد. ضمن آنکه مقایسه کرونا با این آنفولانزا کاملا نادرست است.

۳- گرفتن تست به معنی اضافه کردن به موارد ابتلا نیست. گفتن اینکه گرفتن تست چیزی جز شناسایی موارد ابتلا است نادرست است. البته این اولین بار نیست که ترامپ نظرش را در مخالفت با گرفتن تست و شفافیت اعلام کرده است.

۴- گرفتن تست دلیل افزایش موارد ابتلا به کرونا در آمریکا نیست. سی‌ان‌ان هفته پیش گزارش داده بود که اخذ تست به طور متوسط روزانه ۳۷ درصد افزایش پیدا کرده در حالی که موارد ابتلا ۱۵۲ درصد افزایش پیدا کرده است.

سی‌ان‌ان: مبتلایان به کرونا در میان ارتش آمریکا 60 درصد افزایش یافته است

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در میان نظامیان آمریکایی در دو هفته نخست ماه جولای 4 هزار نفر افزایش داشته که رشدی 60 درصدی را نشان می‌دهد.
تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ارتش آمریکا طی هفته‌های اخیر رشد چشمگیری داشته و بر اساس آخرین آمار وزارت دفاع آمریکا، تعداد مبتلایان به کرونا در میان ارتش آمریکا در ماه جولای 4 هزار نفر افزایش یافته که رشدی 60 درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در میان نظامیان آمریکایی تنها از چهارشنبه گذشته تا کنون 1700 نفر افزایش داشته است که همین موضوع سبب شده تا اقدامات محدود کننده بیشتری در چند یگان ارتش آمریکا اتخاذ شود.

در حال حاضر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ارتش آمریکا چه نیروهای داخل این کشور و چه خارج آن، به 10 هزار و 554 نفر رسیده است. البته این تعداد در میان زیرمجموعه‌های پنتاگون به 18 هزار و 16 نفر رسیده است.

پنتاگون اعلام کرده که تعداد افراد مبتلا در این وزارتخانه که نیازمند بستری شدن هستند اندک بوده و تلفات کرونا در پنتاگون همچنان 3 عدد است.

مقامات آمریکایی گفته‌اند دلیل افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در ارتش آمریکا ناشی از این حقیقت است که نظامیان آمریکایی بخشی از جامعه‌ای هستند که در آن قرار دارند و با مردم عادی در آن مناطق در ارتباط هستند که همین موضوع احتمال ابتلای آنها را افزایش می‌دهد.

از سوی دیگر دانشگاه «جانز هاپکینز» امروز (سه‌شنبه) گزارش کرد که در ۲۴ ساعت گذشته، دستکم ۶۰ هزار و ۳۶۱ مورد جدید به مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا افزوده شد تا آمار کلی این افراد در این کشور به سه میلیون و ۳۶۳ هزار و ۵۶ نفر افزایش یابد.

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته، دستکم ۴۰۶ نفر در آمریکا بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و شمار کلی قربانیان «کووید-۱۹» در ایالات متحده به ۱۳۵ هزار و ۵۸۲ نفر رسیده است.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها