رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 504180

حکم حبس ابد رهبر اخوان المسلمین مصر تایید شد

ساعت 24 -دادگاه تجدید نظر مصر روز سه‌شنبه حکم حبس ابد «محمد بدیع» رهبر اخوان‌المسلمین را تایید کرد.

style="text-align:justify">به نوشته روزنامه الاهرام مصر، دادگاه تجدید نظر به ریاست «عبدالله عصر» اعتراض «بدیع» و ۲۴۸ متهم دیگر در پرونده «حوادث العدوه» را رد و احکام حبس ابد و زندان متهمان این پرونده را تأیید کرد.

در حکم سپتامبر ۲۰۱۸ دادگاه جنایی مصر، «بدیع» و ۸۷ نفر دیگر به حبس ابد، ۸۱ نفر به ۱۵ سال، ۴۹ نفر به هفت سال، ۱۶ نفر به ۱۰ سال، ۲۲ نفر به سه سال و ۲ نفر نیز به ۲ سال حبس محکوم شدند.

بر اساس این گزارش، حکم دادگاه تجدید نظر نهایی بوده و قابل اعتراض نیست.

اعضای اخوان‌المسلمین متهم هستند که در تاریخ ۱۴ آگوست ۲۰۱۳ به مرکز پلیس شهر «العدوه» حمله کرده و آن را به آتش کشیدند.

پیش‌تر و در چند نوبت از جمله در مرداد و آذر ۱۳۹۷ دادگاه کیفری قاهره «بدیع» رهبر اخوان المسلمین و تعدادی دیگر از رهبران این گروه را به حبس ابد محکوم کرده بود.

این افراد به اتهام تحریک مردم برای انجام اعمال خشونت‌آمیز در خیابان البحر الاعظم، تجمع بدون مجوز، قتل عمد، ارتکاب اقدامات تروریستی، انبار کردن سلاح و مهمات در مکانی موسوم به "دفتر ارشاد"، قدرت‌نمایی، حمله به مردم، مقاومت مقابل نیروهای دولتی و همچنین آسیب‌رساندن به اموال عمومی و خصوصی پس از برکناری «محمد مرسی» رییس جمهوری پیشین مصر محکوم شده بودند.

دادگاه کیفری «الجیزه» نیز ماه سپتامبر ۲۰۱۴ میلادی (شهریور ۹۳) این افراد را به حبس ابد محکوم کرد اما دادگاه استیناف این حکم را نقض کرده و دستور به اعاده دادرسی داده بود.

مقام‌های مصری از سال ۲۰۱۳ اخوان المسلمین را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده‌اند.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها