رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 504192

هشدار پلیس به شهروندان؛ وعده های پوچ کلاهبرداران برای اعزام به خارج از کشور

ساعت24- سرهنگ امینی به تشریح کلاهبرداری از شهروندان در پی اعلام وعده اعزام به خارج از کشور توسط شیادان پرداخت.

سرهنگ امینی
سرهنگ شهاب امینی معاون اجتماعی پلیس آگاهی ناجا در گفت‌وگویی، با اشاره به وعده های پوچ کلاهبرداران به افراد متقاضی اعزام به خارج از کشور گفت: هموطنان باید از پرداخت هرگونه وجه و تحویل مدارک هویتی خود به موسسات و تورهای مسافرتی غیرمجاز خودداری کنند.

وی افزود: شرکت های صوری و اجاره ای با تبلیغات دروغین و درج آگهی های فریبنده در فضای مجازی، ابتدا اعتماد افراد را جلب و سپس مبالغی را برای اموری همچون ثبت نام، اخذ روادید از سفارتخانه های خارجی و ... از آن‌ها دریافت می کنند.

معاون اجتماعی پلیس آگاهی ناجا تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی به تازگی موفق به دستگیری فردی سابقه دار شدند که مبالغ قابل توجهی از برخی شهروندان متقاضی اعزام به خارج از کشور کلاهبرداری و بدون آن که اقدام موثری انجام دهد، متواری شده بود.

وی با بیان اینکه امکان دارد شیادان نسبت به تحویل گذرنامه و روادید کشور مورد نظر نیز اقدام کنند، افزود: گزارش های زیادی در این زمینه وجود دارد که افراد ساده لوح و فریب خورده، بلافاصله پس از ورود به خاک کشور مورد نظر دستگیر و به دلیل جعلی بودن مدارک هویتی تحت پیگیرد قرار گرفته اند.

سرهنگ امینی تاکید کرد: شهروندان فریب تبلیغات دروغین و آگهی های مندرج در فضای مجازی برای اعزام به خارج و خرید بلیت پروازهای خارجی را نخورند و قبل از انجام ثبت نام و واریز پول، استعلام های لازم را از مبادی رسمی مانند سازمان هواپیمایی کشوری به عمل آورند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها