رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 504197

اتحادیه اروپا خواستار جلوگیری از اجرای طرح الحاق کرانه باختری شد

ساعت24- ۱۱ تن از وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در نامه‌ای به رئیس سیاست خارجه این اتحادیه خواستار جلوگیری از اجرای طرح گسترش حاکمیت و الحاق اراضی اشغالی در کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی شدند.

کرانه باختری
یازده وزیر امور خارجه اروپایی طی نامه‌ای به جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار انجام اقدامات لازم به منظور جلوگیری از فعالیت‌های اسرائیل در اراضی اشغالی و اجرایی کردن طرح الحاق شدند.

تل آویو در تلاش است تا بر بخش‌های بزرگی از کرانه باختری حاکم شود.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی اوایل ماه جاری اعلام کرد، تل‌آویو مهلت نهایی (۱ ژوئیه) برای آغاز طرح الحاق و حاکمیت بر اراضی اشغالی در کرانه باختری را به تعویق انداخته است تا با سبک و سنگین کردن خطرات موجود و بررسی زمینه‌های امنیتی موضوع از پیامدهای جدی و ناگوار آن جلوگیری شود.

در نامه‌ای که توسط وزیران امور خارجه ایتالیا، فرانسه، بلژیک، ایرلند، مالت، پرتغال، سوئد، دانمارک، لوکزامبورگ، هلند و فنلاند به امضا رسید، دیپلمات‌های ارشد کشورهای اروپایی معتقدند که ارائه یک لیست بالقوه از "پیامدهای قانونی" اجرایی شدن طرح احتمالی الحاق و حاکمیت بر اراضی اشغالی و تأثیرات آن بر روابط اسرائیل با اتحادیه اروپا می‌تواند به آن‌ها در تلاش برای جلوگیری از اجرایی شدن طرح الحاق کمک کند.

اسرائیل برای اعمال حاکمیت خود بر حدود یک‌سوم از کرانه باختری مورد انتقادات و واکنش‌های شدید بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا قرار گرفته است و برخی حتی خواستار اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه تل‌آویو هستند. برخی از کشورهای اتحادیه اروپا از جمله بلژیک، اسپانیا، ایرلند و لوکزامبورگ پیشنهاد کردند که اتحادیه اروپا باید کشور فلسطین را علناً به رسمیت بشناسد.

وزاری خارجه این کشورها در نامه‌ خود به بورل اظهار کردند: «ما می‌فهمیم که این یک مسئله حساس است و زمانبندی در این موضوع بسیار مهم است، اما باید دانست که زمان اندکی در اختیار داریم. نگران آن هستیم که راه جلوگیری از اجرای طرح الحاق بسته و مسدود شود.»

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قصد داشت که طرح الحاق و تحمیل حاکمیت این رژیم بر کرانه باختری را از اول ژوئیه آغاز کند، اما این موضوع موجب بروز واکنش‌های بسیاری از جانب فلسطینی‌ها، سازمان ملل متحد، روسیه و اتحادیه اروپا شد که سرانجام اجرای طرح الحاق اراضی اشغالی در کرانه باختری به تعویق افتاد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها