رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 504278

جنجال در لیبی بر سر درخواست برای مداخله مصر

ساعت 24- پارلمان وابسته به دولت وفاق ملی لیبی درخواست شورشیان این کشور از ارتش مصر برای مداخله مستقیم در لیبی را "خیانت بزرگ" خواند. در همین حال سخنگوی نیروهای وابسته به خلیفه حفتر از یک نبرد بزرگ طی چند ساعت آتی در اطراف شهرهای سرت و الجفره خبر داد.

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، پارلمان وابسته به دولت وفاق ملی لیبی در بیانیه‌ای درخواست پارلمان طبرق در شرق این کشور از ارتش مصر برای ورود به جنگ این کشور، را "مردود"، بی‌توجهی به حاکمیت لیبی و "خیانت بزرگ" خواند.

پارلمان طرابلس در این بیانیه ضمن ابراز تعجب از این درخواست، آورده است که درخواست پارلمان شرق لیبی نقض قطعنامه‌های شورای امنیت، قانون بین‌المللی و تمامی توافقنامه‌های بین‌المللی محسوب می‌شود.

در ادامه این بیانیه درباره نشست اخیر عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر با شماری از رؤسای قبایل لیبی آمده است: به شدت دیدار نمایندگان قبایل لیبی و استفاده از شخصیت‌های ناشناخته برای توجیه مداخله نظامی در لیبی را رد و محکوم می‌کنیم.

نبرد سرت

از سوی دیگر، نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" تحت امر خلیفه حفتر اعلام کردند که برای تأمین امنیت منطقه شرقی و مناطق مرزی با مصر تدابیری را اتخاذ کرده‌اند.

طبق اعلام نیروهای حفتر، این نیروها اقدامات پیشگیرانه‌ای را برای تأمین امنیت حریم هوایی منطقه مذکور و ایجاد منطقه امن هوایی الجفره ـ سرت انجام دادند و سامانه‌های پدافندی "اس۳۰۰" را در منطقه شرقی هم‌مرز با مصر مستقر کردند.

در همین حال، شبکه العربیه به نقل از منابع آگاه از حضور مهندسان نظامی ترکیه در نزدیکی شهر سرت خبر داد.

این شبکه گزارش داد که مصر از نزدیک تحولات لیبی را دنبال می‌کند.

احمد المسماری، سخنگوی نیروهای خلیفه حفتر در این باره گفت که ساعت‌های پیش‌رو شاهد یک نبرد بزرگ در اطراف سرت و الجفره خواهد بود.

وی از تحرک نیروهای دولت وفاق و ترکیه در اطراف این دو شهر خبر داد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها