رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 504337

چین سفیر آمریکا را احضار کرد

ساعت 24-وزارت خارجه چین امروز چهارشنبه سفیر آمریکا را در اعتراض به قانون جدید واشنگتن در ارتباط با هنگ کنگ احضار کرد.

style="text-align:justify">وزارت خارجه چین امروز چهارشنبه سفیر آمریکا را در پکن احضار کرد.

این اقدام در اعتراض به قانون جدید آمریکا در ارتباط با هنگ کنگ انجام شده است.

معان وزیر خارجه چین اعلام کرد که این کشور مراتب اعتراض خود به قانون جدید آمریکا را به سفیر این کشور در پکن اطلاع داده است.

«ژنگ زگوانگ» گفت: چین تدابیر لازم شامل اعمال تحریم علیه نهادها و شخصیت‌های آمریکایی برای حفاظت از منافع خود را اتخاذ خواهد کرد.

پیش از این خبرگزاری رویترز گزارش داد: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با تشدید موضع سرسختانه خود علیه چین روز سه‌شنبه گفت یک مصوبه و یک دستور اجرایی را برای بازخواست از چین بر سر قانون امنیت ملی تحمیلی علیه هنگ کنگ که او آن را «ظالمانه» خواند، امضا کرده است.

این مصوبه را کنگره آمریکا برای مجازات بانک‌هایی تصویب کرده بود که با مقامات چینی مجری قانون جدید امنیت ملی دولت چین در هنگ کنگ داد و ستد دارند. روز سه شنبه ضرب الاجل امضای این مصوبه بود.

ترامپ همچنین گفت یک دستور اجرایی را با هدف تنبیه هر چه بیشتر چین به خاطر آن چه وی «اقدامات ظالمانه» علیه هنگ کنگ خواند، امضا کرده است.

به موجب این دستور اجرایی، رفتار تجاری ترجیحی آمریکا با هنگ کنگ که سالها جریان داشت خاتمه می یابد و به گفته ترامپ، هیچ امتیاز ویژه و رفتار اقتصادی خاص و فناوری حساس به هنگ کنگ ارایه نخواهد شد.

او گفت: «اکنون با هنگ کنگ همان رفتاری خواهد شد که با چین می شود.»

ترامپ در بخش دیگری از سخنانش گفت: «اشتباه نکنید. ما چین را کاملا به خاطر مخفی کردن ویروس کرونا و انداختن آن به جان جهان مقصر می دانیم. آنها می توانستند این را متوقف کنند. آنها باید آن را متوقف می کردند. این کار در منشا آن بسیار آسان بود.»

باشگاه خبرنگاران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها