رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 504345

آمریکا سه فرد و پنج شرکت روسی را تحریم کرد

ساعت 24-وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد سه فرد و 5 شرکت مرتبط با یک تاجر روس متهم به تلاش برای دخالت در انتخابات 2016 آمریکا را مورد تحریم قرار داده است.

style="text-align:justify">دولت آمریکا چهارشنبه شب به وقت تهران ۳ فرد و ۵ شرکت روسی را به اتهام ارتباط با یک تاجر روس مورد تحریم قرار داد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد، این افراد و شرکت‌ها به دلیل ارتباط با «یوگنی پریگوژین» مورد تحریم قرار گرفته‌اند.

این وزارتخانه سال گذشته پریگوژین را به تلاش برای مداخله در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ متهم کرده بود.

سه فردی که امروز توسط دولت آمریکا مورد تحریم قرار گرفته‌اند، علاوه بر اتهام تلاش برای مداخله در انتخابات آمریکا، به دخالت داشتن در درگیری‌های مسلحانه در منطقه «دونباس» نیز متهم شده‌اند.

علاوه بر این، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا نیز امروز اعلام کرد کشورهایی که در پروژه خط لوله «نورد استریم ۲» روسیه مشارکت کنند مورد تحریم‌های احتمالی واشنگتن قرار خواهد گرفت.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین روز یکشنبه در اظهار نظری به روابط آمریکا و روسیه اشاره کرد و گفت این روابط عملاً در پایین‌ترین جایگاه خود قرار دارد.

آمریکا علاوه بر اعمال تحریم‌های یک جانبه علیه روسیه، اخیراً مشغول پایان دادن به معاهدات کنترل تسلیحاتی با این کشور، از جمله معاهده «نیو استارت» است که بعد از خروج آمریکا از «پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» و معاهده «آسمان باز»، تنها معاهده باقی مانده بین دو کشور است.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها