این خبرگزاری به جزئیات حوادث قبلی اشاره‌ای نکرد، اما احتمالاً منظورش حمله آذر ماه ۹۶ است که در طی آن یکی از کارمندان توییتر در آخرین روز کاری خود در این شرکت اکانت ترامپ را غیرفعال کرد. البته پروفایل رییس جمهور آمریکا پس از ۱۱ دقیقه فعال شد.

توییتر یک روز پس از این اتفاق اعلام کرد لایه‌های امنیتی ویژه‌ای را در اکانت دونالد ترامپ پیاده سازی کرده تا از وقوع چنین اتفاقاتی جلوگیری شود، اما از بیان جزئیات خودداری کرد.

وال استریت ژورنال در مقاله‌ای فاش کرد توییتر پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ، دسترسی کارمندان این شرکت به اکانت وی را محدود کرده است. در ادامه گزارش آمده که کارمندان توییتر به ابزارهایی دسترسی دارند که به آنها اجازه می‌دهد پروفایل‌ها را غیرفعال یا توقیف کنند، اما نمی‌توانند به کمک آن‌ها توییت ارسال کنند.

مجله Vice گزارش می‌کند هکرهایی که در حمله بامداد پنج شنبه به توییتر دست داشته‌اند، تصویر یکی از این ابزارها را منتشر کرده‌اند. توییتر نیز تأیید کرد که هکرها به سیستم‌ها و ابزارهای درونی این شرکت دسترسی پیدا کرده اند. بنابراین اگر هکرها از همین سیستم‌ها که دسترسی‌شان به اکانت ترامپ در سال ۹۶ محدود شده بود، در حمله اخیر استفاده کرده باشند، هک کردن اکانت ترامپ برای آن‌ها بسیار سخت و احتمالاً غیرممکن بوده است.

دیجیاتو