رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 504897

عراقچی: ایران به طالبان تجهیزات نظامی نمیدهد

ساعت24-معاون سیاسی وزیر امور خارجه تاکید کرد: ایران با گروه طالبان رابطه سیستماتیکی ندارد.

style="text-align:justify">سید عباس عراقچی در گفت‌وگو با شبکه طلوع نیوز افغانستان در مورد روابط ایران و طالبان گفت: چند سالی است همان‌طوری که با دیگر گروه‌های افغانستانی تماس داشتیم با آن‌ها (طالبان) هم تماس‌هایی داشتیم؛ نظرات‌شان را شنیدیم، نظرات خودمان را هم گفتیم، در یک مقطعی هم نمایندۀ آن‌ها به ایران سفر کرد، با من گفت‌وگو کرد. یک‌بار دیگر هم نمایندۀ دیگر طالبان به ایران آمد که با وزیر خارجه ما ملاقات کرد.

عباس عراقچی با تأکید بر اینکه طالبان در ایران دفتری ندارد، برخی ادعاها مبنی بر اینکه ایران به طالبان تجهیزات داده و آنها را آموزش می‌دهد، رد کرد.

این دیپلمات ارشد کشورمان گفت: سیاست ما نسبت به طالبان روشن است و همه ماهیت طالبان را می‌شناسند و می‌دانند چه کشورهای آنها را ایجاد کردند، اکنون در کجا مستقر هستند و با چه کشورهای مذاکره می‌کنند .

معاون وزیر خارجه کشورمان گفت: ما معتقد به حفظ قانون اساسی و ساختارهای سیاسی افغانستان هستیم و معتقدیم که طالبان اگر می‌خواهد در قدرت مشارکت کند باید وارد گفتگو با دولت قانونی افغانستان و دیگر گروه‌ها در این کشور شود.

عراقچی با اشاره به مذاکرات دولت آمریکا با طالبان و انعقاد تفاهم‌نامه با آنها تاکید کرد: ما به طالبان پول و تسلیحات ندادیم و در غیاب دولت افغانستان با طالبان مذاکره نکرده‌ایم و یا پیمانی نبسته‌ایم.

عراقچی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود در این مصاحبه گفت: هیچ عمد و یا سیاستی برای برخورد با اتباع افغانستانی در ایران وجود ندارد.

ادامه دارد

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها