رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 504907

بازار ارز در روزهای آینده به آرامش میرسد

ساعت 24 -رییس کل بانک مرکزی گفت: با اقدامات در دست اجرا، به تدریج و در روزهای آینده بازار ارز به آرامش خواهد رسید.

style="text-align:justify">عبدالناصر همتی در یادداشت اینستاگرامی با بیان اینکه قبلاً اعلام کرده بودیم که بازار ارز دچار نوسان شده است، افزود: این تصور که بانک مرکزی و دولت برای کنترل بازار ارز اقدامی نمی‌کنند، یا اینکه تصور می‌شود برای تأمین کسری و یا دلایل دیگر، نرخ ارز را بالا می‌برند، بی اساس و یک برداشت و تصور کاملاً اشتباه است.

دستورالعمل جدید در خصوص نحوه برگشت ارز به چرخه اقتصاد و تأمین ارز واردات کشور، چند روزی است عملیاتی شده است. در این دستورالعمل، عملاً زمینه‌ای برای ایجاد تراکم غیر عادی تقاضا و نیز سو استفاده از آن باقی نمی‌ماند.

به همین دلیل متأسفانه در مقطع دو هفتهٔ اخیر، در کنار تعلل برخی صادر کنندگان برای عرضه ارز خود، برخی از سودجویان در صدد فروش ارزبه واردکنندگان به نرخ‌های نامتعارف بوده اند.
به واردکنندگان محترم توصیه می‌کنم که چند روزی را تحمل کرده و از چند روز آینده، به تدریج نیاز خود را از سامانه نیما تأمین نمایند.

همتی در این یادداشت تاکید کرد: از صادر کنندگان نیز انتظار می‌رود در فرصت چند روز باقیمانده از فرصت ایفای تعهد، ارزهای خود را با نرخ‌های منطقی در بازار عرضه کنند تا خریدار لازم را داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: از صادرکنندگانی که تا امروز با برگرداندن ارز در خدمت تولید و اشتغال کشور بوده اند، قدردانی می‌کنم. مردم عزیز مطمئن باشند، بانک مرکزی برای ساماندهی بازار ارز و اعاده ثبات، و برگشت به نرخ‌های تعادلی تمام تلاش خود را به کار خواهد بست.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها