رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 504978

طرز تهیه دسر با مغز ژله با شیر | نحوه تهیه پیتزا کالزونه با خمیر معرکه و دسر کاستر

دسر با مغز ژله با شیر یک دسر خوش طهم با ظاهری جذاب است که نحوه تهیه آن باید با دقت بیشتری همراه باشد تا این دسر در موقع سرو ظاهر و مزه واقعی خود را حفظ کند در ادامه با نحوه پخت این دسر ما را همراهی کنید.

خبر
html>

طرز تهیه دسر با مغز ژله با شیر

مواد لازم:

پنیر خامه ای یا ماسکارپونه:۲۰۰گرم خامه صبحانه گرفته:۲۰۰گرم

پودرژ لاتین یک قاشق غذاخوری

پودر شکر:دوسوم پیمانه

شیر:سه چهارم پیمانه

ژله به رنگ دلخواه یک بسته

آب جوش یک لیوان

شیر نصف لیوان


طرز تهیه:

مرحله اول:

ژله به دلخواه بعلاوه یک لیوان آب جوش که ژله رو با آب جوش حل می نمائیم وبعد از خنک شدن نصف لیوان شیر اضافه می کنیم ودر یک قالب کوچک تر از قالبی که می خواهیم دسر درست کنیم می ریزیم ومی گزاریم یخچال تا ببینده وسفت بشه

مرحله دوم:

پودر ژلاتین را با آبجوش مخلوط کرده و بن ماری میکنیم تا ذرات ژلاتین حل شود سپس اجازه میدهیم ولرم شود.
مرحله سوم:

پنیر و خامه و پودر شکر را یک دقیقه هم زده سپس محلول ولرم ژلاتین را افزوده و کمی با همزن برقی هم میزنیم.بعد شیر را اضافه می کنیم

مرحله چهارم:
حالا ژله مغزی که بسته و آماده شده را داخل قالب دسر قرار داده و اطراف آن را مواد پنیری می ریزیم تا روی ژله مغزی را بگیرد ود ر یخچال قرار داده تا بسته شود.

طرز تهیه پیتزا

طرز تهیه پیتزا کالزونه با خمیر معرکه

مواد لازم برای تهیه پیتزا کالزونه :

500گرم آرد

1عدد تخم مرغ

6 ق غ روغن مایع

1 ق غ مایه خمیر فوری

1ق غ شکر

1ق م نمک

1پیمانه شیرولرم.

طرز تهیه:

مرحله اول:

همه مواد به جز آرد را با هم مخلوط میکنیم،آرد را کم کم میریزیم تا وقتی خمیر نرم ولطیفی به دست بیاد.

مرحله دوم:

به ظرف بزرگ را چرب کرده، خمیر را داخل ظرف قرار بدید و درِ ظرف را بذارید و در جای گرم بمدت یکساعت تا یکساعت و نیم قرار بدید تا خمیر ور بیاد.

مرحله سوم:

کف قالب پیتزا را چرب کنید و یک چانه از خمیر را کف قالب پهن کنید، کمی سس گوجه فرنگی روی خمیر بمالید، مواد پیتزا را با پنیر پیتزا مخلوط کنید و روی سس گوجه فرنگی بریزید.


مرحله چهارم:

سپس یک چانه کوچک تر از خمیر را با وردنه یا دست باز کنید و روی مواد پیتزا بذارید بیست دقیقه استراحت بدید و روی خمیر زرده تخم مرغ بمالید و کنجد بپاشید و توی فر از قبل گرم شده با بالاترین درجه بپزید.

دسر مالاگا

طرز تهیه دسرمالاگا

مواد لازم:

سفیده تخم مرغ ۳۰۰ گرم

آرد ۹۰ گرم

پودر شکر ۳۰۰ گرم

شکلات اسلب توت فرنگی سوربن ۱۵۰گرم

خامه قنادی سولیانو کاله ۵۰۰ گرم

توت فرنگی ۱۰ عدد

طرزتهیه:

مرحله اول: ابتدا سفیده تخم مرغ را از زرده جدا نموده و با کمک هم زن مخلوط نموده تا پف کند و بعد از گذشت زمان ۵ دقیقه خاک قند را به آن می افزائیم اجازه دهید هم زن روی دور تند به مدت 15 دقیقه به کار خود ادامه دهد.

مرحله دوم:شکلات سوربن را در ظرف دیگری رنده نموده و به آرد که سه بار الک کردید اضافه نمائید. سفیده وخاک قند را از دستگاه هم زن خارج نموده و آرد وشکلات را به سفیده اضافه می نمائیم بهتر است با دست مخلوط کنید و رنگ خوراکی دلخواه را آرام آرام به مخلوط بیافزائید.

مرحله سوم:تمام مواد را داخل یک سینی بزرگ ریخته و با لیسک آن را به شکل مستقیم صاف می‌ نمائیم(به شکل رولت). در فر را باز نموده و آن را داخل فر با دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد برای مدت زمان یک ربع دقیقه قرار می دهیم و بعد بیرون آورده و حدود ۱۵ دقیقه اجازه می‌دهیم خنک گردد.

مرحله چهارم:با خامه قنادی سولیانو کاله آن را روکش می نمائیم و بعد آن را شبیه رولت شکل می دهیم. سپس سینی را داخل فریزر می گذاریم و بعد از یک ساعت از فریزر خارج نموده و به صورت دلخواه برش می دهیم برای تزیین هم می‌توانید از توت فرنگی، موز یا آناناس استفاده نمائید.

طرز تهیه دسر کاستر

مواد لازم:

پودر کاستر ۲ق غ شیر سرد ۲‌لیوان
شکر ۴ق غ خامه ی صبحانه ۲ق غ
ژله ی آلوئه ورا ۱ بسته انار دون شده ۲عدد

طرز تهیه:

مرحله اول:

پودر کاستر رو با شکر مخلوط کنید و شیر رو کم کم بهش اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست بشه بزارید روی حرارت و مرتب هم بزنید تا غلیظ بشه
حرارت رو خاموش کنید و خامه را اضافه کنید.

مرحله دوم:
ژله ی آلوئه ورا رو هم طبق دستور جعبه بن ماری کنید و بزارید سرد بشه.تو جام هاتون ی مقدار دسر کاستر بریزد و بزارید یخچال ببنده

مرحله سوم:

سپس انار دون شده و روی انارها ژله ی خنک شده لایه ها رو به ترتیب ادامه بدید تا جام پر بشه.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها