رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 505394

واکسن ضد کرونا ساخت آکسفورد شاید تا کریسمس آماده شود

ساعت 24-مقامات انگلیسی گفته اند که واکسن ادعایی دانشگاه آکسفورد برای درمان بیماری کرونا شاید تا ایام کریمس سال جاری عرضه شود.

style="text-align:justify">وزیر بهداشت انگلیس گفته است که واکسن ضد کرونای ساخت دانشگاه آکسفورد در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن است تا ایام کریسمس آماده شود.

به نوشته وبگاه «نیو یوروپ» «مت هنکاک» وزیر بهداشت انگلیس در این زمینه گفت: «ما به شدت در تلاشیم اما نمی‌توانم قولی بدهم. ما واکسنی را توصیه میکنیم که بدانیم از نظر بالینی بی خطر است.»

«سارا گیلبرت» یکی از محققان دانشگاه آکسفورد که در پروژه ساخت این واکسن مشارکت دارد در این زمینه گفت که واکسن را تا پایان سال میتوان عرضه کرد، اما این زمان قطعیت ندارد.

وی افزود : «خاتمه سال، هدف ما برای عرضه این واکسن است. این ممکن است اما به یقین قطعیت ندارد زیرا ما نیاز داریم سه اتفاق [با هم] رخ دهند.»

شبکه خبری بی‌بی‌سی در روزهای گذشته گزارش داد واکسن ویروس کرونا که توسط دانشگاه آکسفورد ساخته شده ظاهراً امن است و باعث ایجاد پادتن در بدن می‌شود. دانشگاه آکسفورد اعلام کرده که این واکسن ایمن بوده و قابلیت آماده کردن سیستم ایمنی بدن علیه ویروس کرونا را دارد. آزمایش این واکسن بر 1077 نفر نشان داد که تزریق این واکسن منجر به ساخت پادتن و گلبولهای سفید شده که میتوانند با ویروس کرونا مبارزه کنند.

در حالی که این یافته‌ها بسیار امیدوار کننده هستند، اما هنوز خیلی زود است که این واکسن در مقیاس وسیعتری استفاده شود. انگلیس در نخستین گام 100 میلیون دوز از این واکسن را سفارش داده است.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها