رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 505534

۷ فایده شگفت انگیز یخ که احتمالا نمیدانید

ساعت24-درگزارش زیر روش های بسیاری ساده‌ای را خواهید آموخت به نام یخ درمانی که هم آرامش‌بخش است و هم اثرات درمانی دارد.

style="text-align:justify">می‌گویند صورت شما ثروت‌تان است. شما ممکن است حامی این گفته نباشید، اما قطعا می‌خواهید پوست‌تان را سالم و درخشان نگه دارید.

نکات مهم در مورد سرمادرمانی

– همیشه سرمادرمانی را روی صورت تمیز انجام بدهید.

– برای نگه داشتن مکعب‌های یخ از دستکش استفاده کنید.

– برای ماساژ صورت مستقیماً از یخ استفاده نکنید.

– برای جلوگیری از سوختگی پوست، هرگز بسته‌های یخ را بیش از ۱ ساعت روی بدن نگذارید.

– اگر مکعب‌های یخ را با بادرنگ، چای سبز یا سیر درست کنید، فواید آن را دو برابر می‌کنید.

پوست صاف و نرم

عصرها یا قبل از رفتن به رختخواب، صورت‌تان را بشویید، یک کیسه پلاستیکی را با یخ پر کنید و حدود ۳ دقیقه ناحیه صورت و گردن را به آرامی ماساژ دهید. در عرض چند روز نتایج قابل‌توجهی به دست خواهید آورد: پوست شما پرطراوت و صاف خواهد شد. به علاوه یخ درمانی سبب می‌شود که بهتر بخوابید.

از آکنه خلاص شوید

یخ درمانی یکی از بهترین درمان‌های آکنه است. صورت‌تان را بشویید، یک قطعه یخ را لای پارچه نرم تمیز یا دستمال بپیچید و به آرامی ۳ تا ۵ دقیقه روی جوش فشار دهید. نتایج شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

چین و چروک‌ها را کاهش دهید

یخ گردش خون را بهبود می‌دهد و از پیری و چروک زودرس جلوگیری می‌کند. می‌توانید هر روز حدود یک دقیقه صورت خود را قبل از آرایش با یخ ماساژ دهید.

حذف منافذ باز

به مدت ۲ یا ۳ دقیقه یک تکه یخ را مستقیماً روی صورت‌تان بمالید. اگر مدام این کار را انجام بدهید، متوجه می‌شوید که منافذ بزرگ در عرض چند روز کوچک می‌شوند.

رفع پف چشم‌ها

یخ درمان پف چشم است! ۲ قطعه یخ را لای پارچه بپیچید، بعد آن را روی چشم‌های بسته‌تان بگذارید و بیش از ۲ دقیقه ناحیه را آرام و با حرکات دایره‌ای ماساژ دهید.

مبارزه با چربی شکم

یک بسته یخ را ۱۵ دقیقه روی شکم‌تان بگذارید. سه دقیقه یخ را بردارید و این روند را یک ساعت (حداکثر) تکرار کنید. می‌توانید از یخ‌های حاوی چای سبز، قهوه و رزماری استفاده کنید. یخ سلول‌های چربی سفید را به سلول‌های چربی قهوه‌ای که راحت‌تر و سریع‌تر می‌سوزد، تبدیل می‌کند. فقط یادتان باشد این ترفند همراه با یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم بهترین نتیجه را می‌دهد.

خبرنامه

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها