رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 505590

کنکوریها منتظر تعویق کنکور نباشند

ساعت24- سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: با برگزاری کنکور در ۳۰ و ۳۱ مرداد موافقت شده و وزارت علوم مصمم است در این تاریخ اقدام به برگزاری کنکور کند.

کنکور
حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی در جمع خبرنگاران در خصوص بازگشایی دانشگاه‌ها و حوزه‌ها و مدارس اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا، بازگشایی معنایی ندارد و آغاز سال تحصیلی مطرح است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: سه نوع آموزش حضوری، نیمه‌حضوری و غیرحضوری قابل پیش‌بینی است که با توجه به جمعیت کم و فضای مناسب، آموزش حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند اتفاق بیفتد.

فلاحی تصریح کرد: برخی از واحدهای عملی و مهارتی نیز ممکن است به صورت حضوری برگزار شود اما دروس تئوری نیاز به حضور ندارد، در این خصوص تفاوت‌هایی در برگزاری کلاس‌ها وجود دارد.

وی گفت: وضعیت رفتار کرونا مشخص نیست و ممکن است در پاییز و فصل سرما، بازگشت کرونا اتفاق بیفتد، به همین دلیل باید در توسعه زیرساختها، به تامین اعتبار پرداخت.

فلاحی افزود: پیرامون آزمون‌های ارشد و دکترا وقفه افتاده است البته ممکن است برگزار نشدن آن در شرایط فعلی لطمه زیادی وارد نکند اما با برگزاری کنکور در 30 و 31 مرداد موافقت شده و وزارت علوم مصمم است در این تاریخ اقدام به برگزاری کنکور کند.

وی اظهار داشت: اگر چه به نظر می‌رسد برنامه‌ای برای تغییر کنکور نیست و برای رعایت پروتکل و شیوه برگزاری تدابیری شود، اما تصمیم گیر نهایی، ستاد ملی مقابله با کروناست و باید تابع دستورالعمل‌ها باشیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها