رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 505598

مقام سابق آمریکا: ترامپ از ماموران فدرال به‌عنوان نوچه‌هایش استفاده میکند

ساعت24- رئیس سابق آژانس گمرک و امور مهاجرتی آمریکا گفت، رئیس‌جمهور این کشور از ماموران فدرال به‌عنوان جوخه‌هایی از نوچه‌هایش استفاده می‌کند.

مأموران فدرال
laquo;جان سندوِگ» رئیس سابق آژانس گمرک و امور مهاجرتی آمریکا روز جمعه استفاده از مأموران فدرال برای سرکوب اعتراضات شهر «پورتلند» را محکوم کرد.

سندوگ در مصاحبه با روزنامه «گاردین» گفت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از مأموران فدرال به‌عنوان «جوخه نوچه‌هایش» استفاده می‌کند تا اعتراضات در بزرگ‌ترین شهر ایالت اورگن را سرکوب کند.

این سیاست‌مدار آمریکایی، با اشاره به تلاش ترامپ برای گسیل شمار بیشتری از مأموران فدرال به شیکاگو و آلبوکرک گفت، چنین سیاست‌هایی نشانه «فقدان رهبری در دولت ترامپ» است.

وی افزود: «معتقدم چنین کاری سوء استفاده از وزارت امنیت داخلی است. منظورم این است که رئیس‌جمهور واقعاً از این وزارت به‌عنوان جوخه‌ای از نوچه‌هایش استفاده می‌کند. این همان چیزی است که در حال وقوع است».

سندوگ با انتقاد از نحوه برخورد دولت آمریکا با معترضان در شهرهای مختلف، آن را «بحرانی ساختگی» و ناشی از سیاست‌های ترامپ توصیف کرد.

تا کنون مقامات آمریکایی زیادی از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه، انجام تحقیقاتی درباره نحوه برخورد مأموران فدرال با معترضان را خواستار شده‌اند.

شهردار پورتلند روز چهارشنبه در حالی که در یک شب دیگر از اعتراضات علیه حضور نیروهای امنیتی فدرال، مقابل نرده‌های محافظ دادگاه فدرال ایستاده بود، با گاز اشک‌آور نیروهای فدرال مورد حمله قرار گرفت.

روز یکشنبه هفته جاری، شهردار پورتلند، اقدام ترامپ در استفاده از پلیس فدرال برای سرکوب اعتراضات این شهر را «شنیع و منزجرکننده» توصیف و تأکید کرد که این اقدامات دولت ترامپ تنها به بدتر شدن اوضاع این شهر منجر خواهد شد و خواستار خروج نیروهای فدرال شده بود.

قتل «جورج فلوید» شهروند سیاه‌پوست آمریکایی به دست پلیس سفید پوست این کشور، هفته‌هاست که اعتراضات سراسری در آمریکا و حتی در کشورهای غربی دیگر را علیه خشونت پلیس و نژاد پرستی به همراه داشته است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها