رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 505610

اطلاعاتی جدید درباره انتقال کرونا در هوای سرد

ساعت24- تحقیقات جدید آلمانی‌ها نشان می‌دهد ویروس کرونا در هوای سرد از فاصله ۸ متری هم منتقل می‌شود.

کرونا
ویروس کرونا در هوای سرد می‌تواند بیش از ۸ متر در هوا معلق باشد. محققان آلمانی این موضوع را در یک کشتارگاه که یک هزار و ۵۰۰ نفر از کارکنانش آلوده به کرونا شدند دریافتند.
آن‌ها فهمیدند که فرد آلوده به کرونا به دلیل هوای سرد کشتارگاه (۱۰ درجه سلسیوس) و جریان هوا در محیط بسته می‌تواند تا شعاع هشت متری خود دیگران را تحت تاثیر قرار دهد.
این مطالعه نگرانی‌هایی را مبنی بر اینکه محیط‌های سرد، انباشته و تاریک کارخانه‌ها و انبار‌ها شرایط ایده آل را برای انتشار ویروس کرونا ایجاد می‌کند. همچین این موضوع نشان می‌دهد که زمستان پیش رو می‌تواند سخت‌تر هم باشد.
دانشمندان می‌گویند وقتی ویروس کرونا در معرض نور آفتاب قرار نمی‌گیرد بیشتر زنده می‌مانند و می‌تواند در هوا شناور شود تا افراد را از دور آلوده کند.
این تحقیقات نشان می‌دهد که هوای سرد بدون تغییر مکرر، همراه با شرایط کاری شدید، در گردش ذرات ویروس به مسافت‌های بزرگ کمک می‌کند.
پروفسور آدام گراندهوف، یکی از نویسندگان مطالعه و ویروس شناس در انستیتوی ویروس شناسی تجربی لیبنیز، اظهار کرد: نتایج تحقیقات ما نشان می‌دهد که شرایط دمای پایین، کمبود هوای تازه و گردش هوای ثابت انتقال ذرات ویروس کرونا را در مسافت‌های بزرگتر ممکن می‌سازد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها