رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 505867

آیت الله جنتی چه نقشی در هیات نظارت بر نمایندگان دارد؟

ساعت 24-سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس در خصوص موانع احتمالی پیش روی این هیات می‌گوید: در حال حاضر ممکن است مواردی باشد که بنده متوجه نباشم و یا مواردی در ذهن آقای جنتی باشد که باید از ایشان بگیریم.

آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، در نشست هم‌اندیشی با اعضای هیات رئیسه مجلس یازدهم که در محل شورای نگهبان برگزار شد، گفت: هیات نظارت بر رفتار نمایندگان کارایی و کارآمدی لازم را نداشت و در مقطع گذشته به بسیاری از سوء رفتارها و تخلفات نمایندگان به درستی رسیدگی نکرد؛ همان‌طور که رهبر عزیز انقلاب فرمودند خوب بودن یک چیز، و خوب ماندن یک مسئول تا آخر، امری مهم‌تر است؛ از این‌رو امیدوارم نقاط ضعف هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان، اصلاح و به هیئتی کارآمد تبدیل شود.

حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در رابطه با تاکید آیت‌الله جنتی بر اصلاح این هیات، گفت: ما پیشنهادات خود را می‌دهیم اما بستگی به مصوبه مجلس دارد به این صورت که باید دو متن در دو مرکز مورد بررسی قرار بگیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: ممکن است کمیسیون آئین‌نامه پیشنهاد بدهد که شیوه‌ها به چه کیفیتی باشد و یا پیشنهاداتی در مورد تغییرات در خود قانون مطرح شود که آن را هم باید کمیسیون قضایی بررسی کند.

غضنفرآبادی با اشاره به امکان شکل‌گیری کمیسیون مشترک ادامه داد: همچنین ممکن است موارد مشترک مربوط به دو کمیسیون، پیشنهاد داده شود که قبلا مواد قانونی مربوط به آن را کمیته کمیسیون مشترکی تصویب کرده باشد. لذا این امکان وجود دارد در صورت لزوم کمیسیون مشترکی برای بررسی پیشنهادات شکل بگیرد که پیشنهادات بعد از نظر این کمیسیون در صحن علنی به رأی گذاشته شود.

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه در حال حاضر چه موانعی بر سر راه این هیات وجود دارد؟ اظهار کرد: در حال حاضر ممکن است مواردی باشد که بنده متوجه نباشم و یا مواردی در ذهن آقای جنتی باشد که باید از ایشان بگیریم. همچنین ممکن است دوستان دیگر برای اصلاح قوانین هیات نظارت پیشنهاداتی داشته باشند لذا این پیشنهادات را جمع‌بندی می‌کنیم تا ببینیم چه مواردی در قانون وجود دارد و به چه مواردی نیاز است.

غضنفرآبادی در پاسخ به اینکه آیا شما برای اصلاح سازوکار هیات نظارت پیشنهاداتی دارید؟ خاطرنشان کرد: در این سازوکار جای اصلاح برخی از موارد وجود دارد به عنوان مثال بهتر است این هیات کمیته‌های تحقیقاتی مربوط به خود را داشته باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: البته نظرات متفاوت است برخی معتقدند که از سایر نهادهای نظارتی استفاده شود اما به نظر می‌رسد که اگر اینجا حداقل کمیته نظارتی شکل بگیرد بهتر است چراکه اعضا فرصت رسیدگی ندارند بنابراین لازم است که یک کمیته نظارتی برای ارتباط با سایر نهادهای نظارتی شکل بگیرد و بیشتر وقت بگذارد و اعضا را در جریان موضوعات قرار دهد.

برنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها