رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 506114

محبوب‌ترین کشورهای جهان :آلمان اول ،آمریکا دوم

ساعت 24 - جدید موسسه افکارسنجی گالوپ نشان می دهد که محبوبیت جهانی آمریکا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور نسبت به دوران ریاست جمهوری جورج بوش پسر و باراک اوباما کاهش یافته است.

dir="RTL">بنا به نظرسنجی های موسسه گالوپ میزان رضایت از عملکرد آمریکا در صحنه جهانی در سال ۲۰۱۹ میلادی ۳۳ درصد بوده است. این رقم در سال ۲۰۱۷ که اولین سال ریاست جمهوری دونالد ترامپ محسوب می شد ۳۰ درصد بود. موسسه گالوپ در نظرسنجی های خود محبوبیت جهانی کشورهای مختلف را در میان مردم ۱۳۵ کشور جهان سنجیده است.میزان رضایت از عملکرد ایالات متحده در صحنه جهانی در سال ۲۰۰۸ که آخرین سال ریاست جمهوری جورج بوش پسر بود به ۳۴ درصد کاهش یافته بود. رقمی که از محبوبیت جهانی آمریکا در هر سه سال ریاست جمهوری دونالد ترامپ بیشتر است.محبوبیت جهانی آمریکا در کشورهای اروپایی از میانگین محبوبیت این کشور در سطح جهان کمتر است. نظرسنجی های گالوپ نشان می دهد که در سال ۲۰۱۹ به طور میانگین تنها ۲۴ درصد اروپایی ها از نقش آفرینی آمریکا در صحنه جهانی راضی بودند. در مقابل ۶۱ درصد اروپایی ها از عملکرد آمریکا ناراضی بوده اند.

آلمان محبوب ترین کشور در صحنه جهانی

بنا به نظرسنجی های موسسه گالوپ آلمان در سال ۲۰۱۹ برای سومین سال پیاپی محبوب ترین قدرت جهانی در میان ساکنان کشورهای مختلف بوده است. در گزارش این موسسه افکارسنجی آمده است که به طور میانگین ۴۴ درصد مردم جهان در سال ۲۰۱۹ از عمکرد آلمان در صحنه جهانی راضی بوده اند. این رقم نسبت به سال پیش از آن پنج درصد افزایش یافته است.آمریکا پس از آلمان در جایگاه دوم محبوب ترین قدرت جهانی قرار گرفته است. در حالی که به طور میانگین ۳۳ درصد مردم جهان از عملکرد ایالات متحده در صحنه جهانی ابراز رضایت کرده اند که چین و روسیه با فاصله اندکی در جایگاه های سوم و چهارم قرار دارند. در نظرسنجی های گالوپ از مردم جهان به طور میانگین ۳۲ و ۳۰ درصد پاسخ دهندگان از عملکرد چین و روسیه در صحنه جهانی ابراز رضایت کرده اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها