رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 506361

متخصصان می‌گویند :

چاقی خطر ابتلا به کرونا را افزایش میدهد

ساعت 24-متخصصان پس از بررسی مطالعات موجود می‌گویند که چاقی و اضافه وزن، شما را بیشتر در معرض ابتلای نوع وخیم و مرگ ناشی از کووید ۱۹ قرارمی‌دهد.

کرونا
r />
بررسی مطالعات انجام شده توسط بخش بهداشت درمان بریتانیا نشان می‌دهد که افراد دارای اضافه وزن در صورت ابتلا به ویروس کرونا بیشتر نیاز به بستری شدن در بیمارستان و یا بخش مراقبت‌های ویژه خواهند داشت.

و این خطر با بیشتر شدن وزن افزایش چشمگیری دارد.

در این بررسی گفته شده که خطر مرگ ناشی از کرونا برای افراد چاق دو برابر است.

دکتر آلیسون تدستون، از متخصصان بخش بهداشت و درمان بریتانیا گفته که شواهد موجود در این باره واضح و آشکار است هر چه اضافه وزن بیشتری داشته باشید خطر ابتلا به نوع وخیم و مرگ ناشی از ویروس کرونا و بسیاری دیگر از بیماری‌ها بیشتر می‌شود.

بریتانیا یکی از کشورهای اروپایی است که بالاترین میزان چاقی را داراست.

تقریبا دو سوم بزرگسالان در این کشور اضافه وزن دارند.

در ریه افراد چاق، چربی مشاهده شد

پروفسور سوزان جب از دانشگاه آکسفورد گفته که ما تاکنون می‌دانیم که در افراد مسن، مردان، افرادی که اصالتا متعلق به کشورهای جنوب آسیا هستند، برخی دیگر از اقلیت‌های نژاد و همچنین کسانی که در مناطق محروم زندگی می‌کنند، خطر ابتلا به کووید ۱۹ بیشتر است.

به گفته این استاد دانشگاه، "جدای از همه این‌ها، مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که اضافه وزن و چاقی یکی دیگر از عوامل مهم در ابتلا به نوع وخیم ویروس کروناست."

در گزارش منتشر شده از سوی متخصصان همچنین آمده هر چند که برخی اطلاعات نشان می دهد که شمار بیشتری از مردم در دوران قرنطینه ورزش کرده اند، اما شواهد حاکی است که میزان این فعالیت ها در مجموع افزایش نداشته است.

علاوه برآن خوردن غذاهای فوری یا فست فود، میان وعده‌ها و الکل هم در این دوران افزایش داشته است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها