رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 506749

سفیر آمریکا در برزیل برای پیروزی ترامپ نقشه می کشد

ساعت24- دموکرات‌های کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا نسبت به گزارش ها درباره مذاکرات تجاری سفیر آمریکا در برزیل با هدف کمک به پیروزی مجدد دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری شدیداً ابراز نگرانی کردند.

به گزارش پایگاه هیل، اخیراً چند رسانه برزیلی گزارش کردند تاد چپمن، سفیر آمریکا در برزیل به مقام‌های این کشور عنوان کرده است که توافق دو کشور بر سر افزایش تعرفه‌های اتانولی که برزیل از آمریکا وارد می‌کند شانس دونالد ترامپ برای پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری را افزایش می‌دهد.

برزیل هم اکنون تعرفه‌هایی را در خصوص اتانولی که از ایالت آیووای آمریکا به این کشور وارد می‌شود پرداخت می‌کند. این در حالی است که این ایالت یکی از ایالت‌های مهم برای رقابت بین دو نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر در آمریکا بوده و هم اکنون نظرسنجی‌ها حاکی از وجود رقابتی سخت در این ایالت هستند.

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای به نیویورک تایمز که در این خصوص گزارش داد، تصریح داشته که این ادعا که چپمن از برزیلی‌ها درخواست پشتیبانی از یک نامزد ریاست جمهوری مشخص آمریکا را داشته غلط است و اینکه آمریکا در راستای کاستن از تعرفه‌ها تلاش خواهد کرد.

اما بر اساس گزارشها دموکرات‌ها اظهار نگرانی کردند که اقدامات چپمن ناقض قانونی موسوم به قانون Hatch است؛ این قانون اینکه کارمندان فدرال طرح اظهارات حزب گرایانه و با قابلیت اعمال نفوذ بر انتخابات آمریکا در ضمن تصدی عنوان رسمی آنها را ممنوع ساخته است. بنا به گزارش نیویورک تایمز،الیوت انگل، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای که روز جمعه برای چپمن فرستاده تقاضا کرده که او هرگونه سند و مدرک مربوط به هرگونه گفتگو با برزیل درباره مسئله تعرفه‌ها را تحویل دهد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها