رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 506763

انتقاد شدید چین از اقدام آلمان در تعلیق توافق استرداد با هنگ‌کنگ

ساعت24-سفارت چین در آلمان با صدور بیانیه‌ای از اقدام برلین در تعلیق توافق استرداد مجرمان با هنگ‌کنگ به شدت انتقاد کرده و گفته این اقدام قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند و دخالتی چشمگیر در امور داخلی چین محسوب می‌شود.

سفارت چین در آلمان از اقدام برلین در تعلیق توافقنامه استرداد مجرمان با هنگ‌کنگ به شدت انتقاد کرده است.

به نوشته خبر‌گزاری رویترز، سفارت چین در برلین روز گذشته (جمعه) با انتشار بیانیه‌ای در وب سایت خود گفت تعلیق این توافق، قوانین بین‌المللی و اصول اساسی روابط بین‌الملل را نقض کرده و دخالت چشمگیر در امور داخلی چین محسوب می‌شود.

سفارت چین در این بیانیه همچنین نارضایتی شدید و مخالفت قاطع خود نسبت به اظهارات وزیر خارجه آلمان را نیز ابراز کرد و بدون ارائه جزئیات بیشتر گفت، چین در آینده حق پاسخگویی خواهد داشت.

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان روز گذشته (جمعه) با اعلام این خبر که کشورش توافقنامه استرداد مجرمان با هنگ‌کنگ را به حالت تعلیق در می‌آورد مدعی شد: «تصمیم دولت هنگ‌کنگ برای رد صلاحیت تعدادی از نامزدها برای انتخابات و تعویق این انتخابات نقض دیگری از حقوق شهروندان در هنگ‌کنگ به شمار می‌آید.»

وی همچنین افزود: «ما بارها انتظار خود را شفاف ساخته‌ایم که چین به مسئولیت‌های قانونی خود تحت قوانین بین‌المللی عمل کند.»

ماس گفت که این مسئولیت‌ها شامل اطمینان یافتن از حقوق تحت قوانین اولیه و همچنین حق انتخابات آزاد و عادلانه است.

قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ چند هفته پیش توسط کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین به تصویب رسید و اجرایی شد، و بر اساس آن، پکن می‌تواند با اعمال این قانون جرائم مربوط به ایجاد جدایی، براندازی، تروریسم و تبانی با نیرو‌های خارجی را مجازات کند که این مجازات می‌تواند حکم زندان ابد نیز باشد.

اتحادیه اروپا با تحریم دولت محلی هنگ‌کنگ مدعی شده این قانون یک نگرانی جدی بوده و حقوق مربوط به آزادی هنگ‌کنگ را از بین می‌برد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها