رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 506796

مکزیک سومین کشور جهان با بالاترین میزان مرگ کرونایی

ساعت 24 - آمار روزانه ابتلا هم رکوردی جدید است. براساس آمار وزارت بهداشت مکزیک، تنها در روز گذشته نزدیک به ۸۵۰۰ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و ۶۸۸ نفر جان خود را از دست دادند.

dir="RTL">تعداد کل مبتلایان ۴۲۴ هزار و ۶۳۷ نفر اعلام شده است. اما مقامات پیشتر گفته بودند که ارقام واقعی ابتلا احتمالا خیلی بالاتر از موارد تایید شده است.سازمان بهداشت جهانی روز گذشته در نشست کمیته اضطراری این سازمان هشدار داد که اثرات همه‌گیری کرونا "برای دهه‌ها" وجود خواهد داشت.آندرس مانوئل لوپزاوبرادور، رئیس جمهور مکزیک تمایل به بازگشایی مجدد فعالیت‌های اقتصادی دارد. دولت او در ماه مه (دو ماه پیش) از برنامه‌ای مرحله‌ای برای لغو محدودیت‌ها در این کشور خبر داد.در مکزیکوسیتی، پایتخت، صدها هزار کارگر کارخانه از اواسط ماه ژوئن به سر کار بازگشتند. شماری از کسب و کارهای غیرضروری هم فعالیت‌های خود را یک ماه پیش آغاز کردند.منتقدان دولت می‌گویند که محدودیت‌های قرنطینه در این کشور دیر اعمال شد و این محدودیت‌ها به سرعت هم لغو شد.

اکثر فعالیت‌های اقتصادی در مکزیک در ۲۳ مارس گذشته متوقف شد و تنها برخی از صنایع کلیدی از محدودیت‌ها معاف شده و اجازه فعالیت داشتند.براساس اطلاعات دانشگاه جانز هاپکینز، در حال حاضر ابتلای بیش از ۱۷ میلیون نفر به ویروس کرونا و مرگ نزدیک به ۶۷۹ هزار نفر در جهان گزارش شده است.برخی از کشورها در تلاش هستند تا محدودیت‌های اعمال شده برای مقابله با کرونا را لغو کنند.کشورهایی مثل اسپانیا و بریتانیا بار دیگر محدودیت‌های نسبی را به مورد اجرا گذاشتند و یا کاهش محدودیت‌ها را به تعویق انداخته‌اند.در انگلستان قرار بود از امروز محدودیت های بیشتری لغو شود، اما بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، روز گذشته اعلام کرد که این اقدام دست کم دو هفته به تعویق می‌افتد.

رئیس سازمان بهداشت جهانی با توجه به افزایش شمار مبتلایان در جهان گفته: "هر چند که تلاش برای دستیابی به واکسن با سرعت در حال انجام است. اما ما باید یاد بگیریم که چگونه با این ویروس زندگی کنیم. باید با ابزارهایی که در اختیار داریم با این ویروس بجنگیم."

در کره جنوبی رهبر یک فرقه مسیحی که در مرکز همه‌گیری ویروس کرونا در این کشور بود، دستگیر شده است. لی مان هی، رهبر کلیسای عیسوی شین‌چانجی متهم شده در زمانی که مقامات سعی کرده‌اند کسانی را که در مراسم مذهبی این گروه شرکت کرده‌ بودند، بیابند و آلودگی یا ابتلای آنها به ویروس کرونا را بررسی کنند، نام این افراد را از مقامات مخفی کرده‌ است. در آن زمان ۴۰۰۰ نفر از اعضای این فرقه مسیحی به کرونا مبتلا شدند.دکتر آنتونی فاوچی، رئیس مرکز کنترل بیماری های عفونی آمریکا گفته که اطمینان دارد که یک واکسن ساخته این کشور تا اوایل سال آینده میلادی عرضه خواهد شد. بسیاری از دانشمندان تولید واکسن را راه حل طولانی‌مدت مقابله با کرونا می‌دانند.

در اتریش به رغم همه‌گیری کرونا، فستیوال موسیقی و درام سالزبورگ از امروز آغاز به کار کرده است. امسال مصادف با صدمین سالگرد این فسیتوال هنری است. اجرا کنندگان و کارکنان این فسیتوال به طور مرتب تست کرونا می‌شوند و از تماشاگران خواسته شده تا ماسک بزنند. شیوع کرونا در اتریش در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی محدود بوده است. در مجموع بیش از ۲۰ هزار نفر در این کشور به کرونا مبتلا شدند و آمار مرگ و میر هم ۷۰۰ نفر گزارش شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها