رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 506821

هشدار یک کارشناس برای آینده والیبال

ساعت 24 -کارشناس والیبال با هشدار نسبت به فراموش کردن استعدادیابی در این رشته گفت: فدراسیون باید طوری برنامه ریزی کند که در آینده دست تیم ملی بزرگسالان خالی نماند و افسوس نخوریم.

dir="RTL"> تیم‌های والیبال نوجوانان و جوانان حدود یک سال است که بدون اردو و تمرینات بلاتکلیف رها شده‌اند. حتی تکلیف سرمربی تیم نوجوانان، پس از برکناری محمد وکیلی مشخص نیست. تیم والیبال جوانان نیز بعد از تاریخ سازی و قهرمانی در جهان با آینده مبهم برای تکرار قهرمانی مواجه است.

محمد وکیلی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره وضعیت نامعلوم تیم‌های والیبال نوجوانان و جوانان گفت: می‌توانیم تمام برنامه ریزی‌ها را انجام دهیم و به محض بهبود شرایط و اخذ مجوزهای بهداشتی کار را ادامه دهیم اما در حال حاضر هیچ گونه برنامه‌ای نداریم و مسابقات را به امان خدا سپرده‌ایم.سرمربی اسبق تیم والیبال نوجوانان ادامه داد: چون ابلاغیه برای مسابقات ندارند، تمرینات هم ندارند. تکلیف تاریخ برگزاری مسابقات باشگاهی نوجوانان و جوانان نیز مشخص نیست. می توان تشکیلات و زیربنایی انجام داد تا زمان اعلام مجوز از سوی وزارت بهداشت و ورزش برای فعالیت های پایه انجام دهند.

وی اظهار کرد: فعلا در حال سکون هستیم. تیم‌های باشگاهی بزرگسال تقریبا در حال انجام تمرینات هستند اما در رده‌های پایه خبری نیست. شاید در بحث جوانان به دلیل حضور تیم نوجوانان نگرانی وجود نداشته باشد اما در تیم نوجوانان به مشکل خواهیم خورد چون تیم زیر ۱۷ سال نداریم. شاید هزاران بازیکن مستعد نوجوان داشته باشیم که لایق پوشیدن پیراهن تیم ملی باشند اما هنوز شناسایی نشده اند. این کار را سخت می کند و نباید زمان بیش تری از دست دهیم.وکیلی در پاسخ به این سوال که تکرار قهرمانی تیم جوانان در جهان ممکن است یا خیر؟ گفت: قهرمانی تیم‌های پایه ممکن است دست به دست شود. ممکن است سال آینده اتفاقات جدیدی رخ دهد. تیم‌های روسیه، ایتالیا و ... نیز همین شرایط را دارند. مهم این است که تمام تلاش خود را به کار گیریم و اگر نتیجه ای کسب نشد حسرت کم کاری را نخوریم.

وی تاکید کرد: سال المپیک را در پیش داریم و فدراسیون همیشه در این سال تمرکز خود را بر روی تیم بزرگسال می گذارد چرا که تیم بزرگسال ویترین است و در حال حاضر دغدغه فدراسیون این است. متاسفانه تیم جوانان پس از گذشت یک سال از قهرمانی هنوز پاداش های خود را دریافت نکرده اند و این باعث دلسردی خواهد شد.وکیلی افزود: عدم توجه باعث یاس و نا امیدی در آینده خواهد شد. هرچقدر تیم پایه قوی تری داشته باشیم در آینده تاثیرات آن را در تیم بزرگسالان خواهیم دید. بازیکنان پایه آرام آرام به تیم بزرگسال تزریق خواهند شد. همانطور که شریفی، توخته، یلی، مجرد و ... در تیم بزرگسال استفاده شدند.کارشناس والیبال ادامه داد: اگر چرخ کارخانه بازیکن سازی روغن کاری نشود یک زمان به خود خواهیم آمد که دستمان خالی است. ممکن است برای یکی دو سال آینده مشکلی پیش نیاید اما در چند سال دیگر به مشکل خواهیم خورد.وکیلی در پایان گفت: باید تمام کارها و برنامه ریزی لازم را انجام دهیم تا در زمان پایان کرونا بتوانیم پیش روی کنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها