رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 506992

پاسخ احمد طالبینژاد به صحبت‌های وکیل ناصر تقوایی

ساعت 24-بعد از گذشت دو هفته‌ای از انتشار یادداشت احمد طالبی‌نژاد درباره ناصر تقوایی، مجید ناظمی وکیل ناصر تقوایی ضمن انتقاد به این یادداشت به احمد طالبی‌نژاد هشدار داد که این مطالب از مصادیق بارز پیگرد قانونی و قضایی است.

در تاریخ ۲۶ مرداد احمد طالبی‌نژاد به مناسبت تولد ناصر تقوایی فیلمساز، کارگردان صاحب سبک و مولف سینمای ایران یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت. این منتقد شناخته شده سینما در بخش‌هایی از این متن یادآوری کرد: «این روزها ناصر تقوایی حال خوشی ندارد چون حال خوش از خلق کردن و کار کردن ناشی می‌شود.» طالبی‌نژاد همچنین نوشت: «ناصر تقوایی الان هیچ کاری نمی‌کند مگر اینکه اطرافیانش مدعی باشند او می‌نویسد، بله او سال‌هاست که می‌نویسد اما برای کشوی میز و نوشته‌هایش را انبار می‌کند. سال‌هاست که تقوایی حتی تدریس هم نمی‌کند و شاگردان و مشتاقانش را از این نعمت بزرگ محروم کرده است. اما پرسش اینجاست که چه کسی مانع تدریس او شد؟ آن‌کس که موردنظر من است خودش می‌داند چرایش را از خود او بپرسید.» طالبی‌نژاد در بخش‌های دیگر به مسوولان سینما گوشزد کرده بود که ما عادت نکرده‌ایم پیش از آنکه اتفاقی بیفتد به داد آدم‌ها برسیم. اگر خدای ناکرده فردا روزی فرا برسد که برای تقوایی اتفاقی بیفتد، آن وقت است که همه آه و فغان‌شان بلند می‌شود پس باید پیش از آنکه دیر شود این گنج از نهانخانه به درآید.»

حالا بعد از گذشت دو هفته‌ای که از انتشار این یادداشت می‌گذرد مجید ناظمی وکیل ناصر تقوایی ضمن انتقاد به این یادداشت به احمد طالبی‌نژاد هشدار داد که این مطالب از مصادیق بارز پیگرد قانونی و قضایی است. او به «هفت صبح» گفت: «ناصر تقوایی یکی از نخبگان و گنج‌های ناب در عرصه سینما و فرهنگ است که طی سال‌های متمادی آثار ارزشمندی به ارمغان گذاشته است. ایشان همواره در دسترس سرمایه‌گذاران، تهیه‌کنندگان، مستندسازان، عکاسان، مطبوعات، دانشجویان و علاقه‌مندانش بوده و حتی کاشانه‌اش نیز پذیرای هواداران و شاگردان بوده است و دانش و بینش ایشان بلندنظرانه منتقل می‌شده است.»

وکیل این فیلمساز درمورد عدم تدریس او گفت: «مدتی است به اختیار از تدریس و هرگونه فعالیت اجتماعی دست کشیده‌اند. در حال حاضر بنا به تصمیم پزشکان متخصص، ایشان نیاز به آرامش دارند. اخیرا مطالبی نامربوط درخصوص حال آقای تقوایی بیان شده که این مطالب از مصادیق بارز پیگرد قانونی و قضایی است و این حق را برای جناب تقوایی و همسر هم‌اندیش و هم‌رنج محترم‌شان خانم مرضیه وفامهر محفوظ می‌دارد که اقدام قانونی کنند.»

ناظمی اظهار کرد: «حال ایشان باتوجه به حضور نزدیکان خوب است و تمام امور و نیازها برای‌شان فراهم است. ایشان هر زمان قصد کار داشته باشند با تصمیم خود به فعالیت بازخواهندگشت.»

وکیل تقوایی در پایان تصریح کرد: «باتوجه به اینکه آقای تقوایی در شرایط کنونی هیچ‌گونه قصدی برای تدریس و فیلمسازی ندارند، از هواداران ایشان سپاسگزارم که حریم شخصی ایشان را پاس می‌دارند. انتشار هرگونه اخباری در رابطه با جناب تقوایی و خانواده او از ناحیه غیر اینجانب نشر اکاذیب بوده و مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.»

روز گذشته احمد طالبی‌نژاد به صحبت‌های وکیل ناصر تقوایی واکنش نشان داد و در سخنان کوتاهی گفت: «از اعماق وجودم آرزو می‌کنم فرمایشات جناب وکیل درست باشد و ناصر تقوایی را هر چه زودتر پشت دوربین ببینیم.»

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها