رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 507048

مخالفت شدید پکن با تصمیم آمریکا برای تحریم شرکتهای نرم‌افزاری چین

ساعت24-وزارت خارجه چین ضمن اعلام مخالفت جدی خود با تصمیم دولت آمریکا برای تحریم شرکت‌های تولیدکننده نرم‌افزار در این کشور، گفت سیاست‌های تبعیض‌آمیز واشنگتن باید متوقف شود.

اتهام‌زنی مقامات آمریکایی به چین درباره تلاش برای دخالت انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر و اظهارات «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا درباره اعلام تحریم علیه شرکت‌های نرم‌افزاری چینی در آینده نزدیک، با واکنش شدید پکن مواجه شد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، «وانگ وِنبین» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (دوشنبه) تاکید کرد دولت این کشور قویاََ با هرگونه اقدام آمریکا علیه شرکت‌های چینی تولیدکننده نرم‌افزار مخالف است.

ونبین طی نشست خبری روزانه، اتهام‌زنی‌های اخیر واشنگتن را «گناهکار پنداشتن دیگران و سیاسی کردن مسائل اقتصادی» توصیف کرده و گفت پکن مخالف گرایشات آمریکا برای تعمیم دادن موضوع امنیت ملی به هر مسئله دیگری است.

به نوشته وبگاه شبکه «سی‌جی‌تی‌اِن»، وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که آمریکا هرچه سریعتر دست از اینگونه سیاست‌های تبعیض‌آمیز خود علیه کشورهای دیگر بردارد.

پامپئو روز گذشته گفته بود که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به زودی تحریم‌هایی را علیه آن دسته از شرکت‌های نرم‌افزاری چین که اطلاعاتی را از داخل ایالات متحده به دولت پکن داده و امنیت ملی این کشور را به خطر می‌اندازند، اعلام می‌کند.

هفته پیش نیز گروهی از سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکایی مدعی شدند که چین تلاش می‌کند تا با استفاده از نرم‌افزار شبکه اجتماعی «تیک‌تاک»، بر انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر امسال در این کشور تاثیر بگذارد. (جزئیات بیشتر)

قبل از آن نیز در ادامه تلاش‌های آمریکا برای افزایش فشار بر چین، واشنگتن از پکن خواسته بود که کنسولگری خود در شهر هیوستون ایالت تگزاس را ظرف ۷۲ ساعت تعطیل کند. بعد از آن وزارت خارجه چین در اقدام متقابل علیه تنش‌زایی جدید واشنگتن، دستور داد کنسولگری آمریکا در شهر چنگدو تعطیل شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها