رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 507201

آسیب‌هایی که ترامپ به سیاست خارجی وارد کرد/کدام کشورها سود بردند؟

ساعت24-تام کالینا ، کارشناس مسائل مربوط به گسترش سلاح های هسته ای، درباره ملاقات ترامپ و کیم جونگ اون در سال 2018 گفت : "این یک شکست کامل است." دونالد ترامپ توانست گفتگو را آغاز کند ، تا با کیم جونگ اون دیدار داشته باشد ، اما او هرگز طرحی را تهیه نکرد تا بتواند به نتایج واقعی دیپلماتیک برسد.

اداره کل رسانه های خارجی به نقل از وب سایت کانادایی زبان لاپرس نوشت: از نظر این کارشناس ، هدف اصلی ترامپ از این اجلاس این بود که برای خود به عنوان رئیس جمهور اعتبار کسب کند.

فرد کاپلان، نویسنده و روزنامه نگار آمریکایی ، که به موضوعات امنیت ملی و سیاست های خارجی در روزنامه اسلیت می پردازد ، اظهارات مشابهی در مورد ایران دارد.

ترامپ با خروج از توافق هسته ای، اقدام به تحریم ها و اظهارات خصمانه علیه تهران و ترور هدفمند شهید سپهبد قاسم سلیمانی، خواستار سرنگونی رژیم ایران بود. این تحلیلگر افزایش طرفداران تندروها در ایران را در صورت تشدید درگیری مطرح می کند.

مبارزه با گروه داعش در سوریه نیز بیانگرنوعی سردرگمی است ، زیرا رئیس جمهورامریکا به ترکیه آزادی عمل داد تا به متحدین کرد که با حمایت امریکا به نبرد با اصولگرایان دست زده بودند ، حمله کند.
دونالد ترامپ دیدگاه جامع و ارزیابی روشنی از منافع راهبردی امریکا ندارد.

ترامپ از عصبانیت متحدین خود در ناتو و جاهای دیگر ، لذت می برد و اظهارات ترغیب کننده در مورد رهبران را افزایش می دهد و توانایی کشور را در ایفای نقش سنتی خود در صحنه بین المللی تضعیف می کند.

کاپلان خاطرنشان می کند که اظهارات اصول امریکایی در مورد اهمیت دموکراسی و حقوق بشر در بعضی مواقع به روشی "ریاکارانه" برای توجیه مداخلات خارجی «استعمار نو» مورد استفاده قرار گرفته است.

سفیر پیشین کانادا در چین،خاطرنشان می کند که احتمالاً چین و روسیه ، سودبرندگان اصلی موضع گیری هایی دونالد ترامپ در سیاست خارجی آمریکا هستند . او تصور می کند: "دونالد ترامپ آسیب های زیادی وارد کرده است و چین از آن سود برده است ، اما این خسارات جبران ناپذیرنیستند."

تام کالینا تصور می کند که پیروزی جو بایدن در ماه نوامبر امکان بازسازی دوباره آنچه را که نابود شده است ، فراهم می کند.

310

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها