رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 507215

تمام ایران آلوده به ویروس کرونا است/ این استان‌ها در وضعیت قرمز و هشدار

ساعت24- بر اساس گزارش های وزارت بهداشت، در حال حاضر تمامی نقاط کشور آلوده به ویروس کرونا است.

بررسی های دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور نشان می دهد که در حال حاضر استان های مازندران، تهران، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت «قرمز» قرار دارند.

این در حالی است که استان های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، قم، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت «هشدار» قرار دارند.

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، با عنوان این مطلب که در حال حاضر ۱۷۰ شهرستان کشور در وضعیت قرمز و ۱۰۱ شهرستان در وضعیت هشدار قرار دارند، گفت: قرار نگرفتن استان و یا شهرستان خاصی در وضعیت قرمز و هشدار، به منزله عدم وجود بیماری در آن منطقه نیست.

وی افزود:تمام کشور در حال حاضر آلوده به ویروس کرونا است.

سخنگوی وزارت بهداشت، با توصیه اکید به هموطنان برای رعایت پروتکل های بهداشتی، گفت: امیدواریم با رعایت اصول سه گانه بهداشتی که شامل ماسک، رعایت فاصله گذاری و شستشوی مداوم دست ها می شود، شاهد شکست زنجیره انتقال بیماری در کشور باشیم.

لاری به وضعیت کرونا در استان گیلان اشاره کرد و افزود: گیلان در اسفند ۹۸ شاهد خیز شدید بیماری در تمامی شهرستان‌های استان بود که از اوایل فروردین ۹۹ سیر نزولی در موارد ابتلا و بستری را داشت و این روند کاهشی تا خرداد ادامه پیدا کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه در تیر ماه ۹۹ مجددا شاهد افزایش موارد بیماری در اغلب شهرستان‌های استان گیلان هستیم. به طوری که اکنون ۵ شهرستان استان در وضعیت قرمز و ۴ شهرستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند. همچنین شیب موارد بستری و ابتلا در شهرستان‌های ورودی و مسافر خیز استان گیلان مانند رشت، رودبار، آستارا، رودسر، لنگرود و لاهیجان دارای روند تندتری است.

لاری ادامه داد: طبق گزارشات واصله ۲۰ تا ۳۰ درصد موارد ابتلاء و بستری مربوط به مسافرانی هستند که به شهرهای گیلان سفر کرده اند. بنابراین درخواست ما از مردم آن است که از هر گونه سفر غیر ضروری به خصوص در تعطیلات پیش رو به این استان جدا خودداری کنند. در عین حال میزان استفاده مردم استان گیلان از ماسک ۶۲ درصد گزارش شده است که تقاضا داریم با استفاده همگانی تر و جدی تر از ماسک تلاش کنیم تا شاهد تجربه روزهای تلخ اسفند ۹۸ در این استان نباشیم.

وی به وضعیت کرونا در استان قزوین اشاره کرد و گفت: در این استان شاهد یک روند نسبتا صعودی در موارد ابتلاء و بستری بیماری هستیم. به طوری که در ۶ هفته گذشته افزایش ۲۰ درصدی در موارد بستری و ابتلاء در این استان گزارش شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت، افزود: هم اکنون دو شهرستان استان قزوین در وضعیت قرمز و سه شهرستان در وضعیت هشدار قرار دارند و روند موارد بستری در برخی از شهرستان‌های استان مانند قزوین، بویین زهرا و تاکستان، دارای شیب تندتری است.

۲۳۵۲۳۷

کد خبر 1417987

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها