رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 507262

پرواز کرکس‌های سعودی در آسمان غم زده بیروت

ساعت24- موضوع قابل توجه در این رخداد تلخ موضع گیری حیرت آور شبکه تلویزیونی العربیه وابسته به عربستان سعودی است که با انتشار اخبار کذب در خصوص این حادثه اعلام نمود که انفجار انبارهای مهمات حزب الله عامل بروز این رخداد بوده است.

انفجاربعد از ظهر روز سه شنبه در بیروت پایتخت لبنان که بنا به اعلام مقامات رسمی این کشور ناشی از انفجار اولیه انبار مواد محترقه آتش بازی و سرایت آن به یک انبار محل نگهداری ماده منفجره نیترات آمونیم بوده است، موجب شکل گیری فاجعه ای بهت آور و بسیار تاسف بار در این کشور شد.

این انفجار مهیب بخش بزرگی از بیروت را به ویرانه تبدیل کرد وتا لحظه تهیه این گزارش بیش از 70 نفر از شهروندان لبنانی جان خود را در این حادثه از دست داده اند و نزدیک به 3700 نفر نیز مجروح شده اند.

بر اساس اعلام وزیر بهداشت لبنان بیمارستانهای بیروت مملو از مجروحین است و تقریبا جایی برای پذیرش افراد جدید وجود ندارد.

حسان دیاب نخست وزیر لبنان نیز طی سخنان کوتاهی ضمن اشاره به دلایل وقوع این حادثه تلخ از همه کشورهای دوست لبنان و سازمانهای بین المللی درخواست کرد که در این رخداد تاسف بار در کنار دولت و مردم لبنان باشند و برای کاستن از آثار دردناک این حادثه به لبنان کمک کنند.

مسئولین دولت لبنان و سران احزاب سیاسی در این کشور در اولین واکنش به این حادثه از مردم خواسته اند که در کنار هم باشند و برای عبور از وضعیت بوجود آمده،انسجام اجتماعی و روحیه مودت ملی را حفظ کنند.

هنوز زود است که در مورد دلایل و عوامل بروز این حادثه قضاوتی صورت پذیرد اما نخست وزیر لبنان وعده داده که همه مساعی دولت را برای رسیدگی به ابعاد مختلف این رخداد به کار خواهد گرفت و با مقصران احتمالی برخورد قانونی خواهد شد.

رژیم صهیونیستی نیز که در رخدادهایی از این دست معمولا به عنوان متهم ردیف اول مورد خطاب قرار می گیرد،اعلام نموده که نقشی در این حادثه نداشته است.

موضوع قابل توجه در این رخداد تلخ موضع گیری حیرت آور شبکه تلویزیونی العربیه وابسته به عربستان سعودی است که با انتشار اخبار کذب در خصوص این حادثه اعلام نمود که انفجار انبارهای مهمات حزب الله عامل بروز این رخداد بوده است.

بدون شک انتشار اخبار جعلی از این دست که با مواضع رسمی اعلام شده از سوی دولت لبنان نیز مغایرت دارد ضمن آن که رفتاری منزجر کننده و مصداق لاشخوری سیاسی است، هدفی بغیر از ایجاد انشقاق در انسجام مردم لبنان را دنبال نمی کند.

رفتار تاسف آور عربستان سعودی به عنوان یک کشور عربی مدعی رهبری در جهان اسلام در این حادثه تلخ نشان داد که حکام این کشور حتی از فرصتی که حزن و اندوه ودرد مردم لبنان برای این رژیم فراهم کرده نیز برای تسویه حساب با جبهه سرافراز مقاومت نمی گذرند و در این مسیر به سادگی اصول اولیه اخلاقی و انسانی را زیر پا می گذارند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها